اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آغاز به کارسامانه ملی املاک و اسکان/ وزارت نفت و نیرو به سامانه اطلاعات نداده‌اند

سامانه املاک و اسکان کشور، عصر امروز وارد مرحله اجرایی شد، در حالی که هنوز دو وزارت‌خانه نفت و نیرو به این سامانه اطلاعات نداده‌اند.

آغاز به کارسامانه ملی املاک و اسکان/ وزارت نفت و نیرو به سامانه اطلاعات نداده‌اند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عصر امروز و پس از مطالبه سنگین مردم از طریق رسانه‌ها، مراسم اجرایی نمودن سامانه ملی املاک و اسکان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

به استناد جزئیات مطرح شده از نحوه عملکرد سامانه ملی املاک و اسکان، این سامانه اطلاعات بر خط مالکیت، سکونت و نقل و انتقال واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و سایر را پوشش خواهد داد.

همچنین بر اساس تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این سامانه، طراحی و پیاده‌سازی سامانه، دریافت اطلاعات از سایر دستگاه‌های اجرایی، بهره‌برداری از سامانه و برقراری ضمانت اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به اظهارات کارشناس مسئول معماری سامانه، اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل عملکرد سامانه ملی املاک و اسکان مشخص شده و از نهادهای اجرایی کشور درخواست شد که این اطلاعات را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

*وزارت نفت و وزارت نیرو هیچ اطلاعاتی به سامانه املاک نداده‌اند

در این بین برخی از دستگاه‌ها نظیر سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد همکاری خوبی را برای تکمیل اطلاعات این سامانه  ترتیب دادند. بر اساس جزئیات مطرح شده، وزارت نیرو و وزارت نفت تاکنون هیچ اقدامی در جهت تکمیل اطلاعات این سامانه انجام نداده‌اند.

منبع تامین اطلاعات سامانه املاک مرتبط به پایگاه‌های دستگاه‎های اجرایی و اطلاعات مالکان و ساکنان است.

لازم به تاکید است تا کنون 40 تا 45 درصد از واحدهای مسکونی توسط این سامانه با اولویت کلان‌شهرها بررسی شده و فرآیند بررسی و شناسایی سایر واحدهای مسکونی همچنان ادامه دارد.

*اخذ مالیات بر خانه‌های خالی تا پایان تابستان

به استناد اظهارات متولیان مسکن، شناسایی واحدهای مسکونی خالی در شهریورماه به اتمام رسیده و اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تکلیف راه‌اندازی این سامانه در مرداد ماه 94 از سوی مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن مهلت 6 ماهه به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و اکنون پس از گذشت 60 از مهلت اعطا شده، فرآیند اجرایی این سامانه آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول