اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

میامی دارای بیشترین ضریب روستانشینی/ توسعه روستاها مدنظر قرار دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه شهرستان‌ میامی با ۸۸.۲۱ درصد بیشترین ضریب روستانشینی را در استان سمنان دارد، گفت: توسعه روستاها مدنظر قرار دارد.

میامی دارای بیشترین ضریب روستانشینی/ توسعه روستاها مدنظر قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان عصر امروز در نشست فصلی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانسی با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد، در تشریح دستورالعمل توزیع اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق اظهار کرد: ۱۱ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال در زمینه‌های مختلف مانند اجرای طرح‌های عمرانی، گردشگری، توسعه خدمات الکترونیک و خدمات آموزشی هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات در نظر گرفته شده برای توسعه روستاهای استان سمنان از محل اعتبارات ماده ۵۸، حدود یک میلیارد و ۹۳ میلیون ریال برای توسعه گردشگری، دو میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و یک میلیارد و ۹۳ میلیون ریال برای تعمیرات پایگاه‌های آتش‌نشانی و ساماندهی ماشین‌آلات خدماتی هزینه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق در چارچوب دستورالعمل‌ها به دهیاری‌های سراسر استان سمنان برای اجرای طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

صمیمیان بیان کرد: ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند که ۲۵۷ روستای استان دهیاری دارند و ۳۰۸ روستا از شورای اسلامی برخوردار است.

وی عنوان کرد: ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان سمنان زیرپوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد زیرپوشش دهیاری‌ها قرار دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: در استان سمنان، شهرستان‌ میامی با ۸۸.۲۱ درصد بیشترین ضریب روستانشینی را دارند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول