اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تصمیمات متناقض در خصوص برگزاری مراسم محرم زیبنده نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با انتقاد از تصمیمات متناقض برخی از مسؤولان وزارت بهداشت و درمان در خصوص برگزاری مراسم محرم گفت: اتخاذ مواضع دوگانه در خصوص برگزاری مراسم محرم زیبنده کارگزاران نظام نیست.

تصمیمات متناقض در خصوص برگزاری مراسم محرم زیبنده  نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل،حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری صبح امروز در جلسه با کارکنان تبلیغات اسلامی مازندران ویژه (عملیات محرم) در سالن شهید آوینی این اداره کل با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش و با انتقاد از برخی مواضع در خصوص چگونگی برگزاری آیین عزاداری مراسم محرم ۱۴۴۲، اظهار کرد: با تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص رئیس جمهور آیین‌های عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در تمامی نقاط کشور با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد برگزاری مراسم محرم کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه و موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص برنامه‌های محرم ۱۴۴۲ افزود: ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی و مردم فهیم و ولایت‌مدار مازندران قطعا این مراسم‌ها را با رعایت همه شیوه نامه‌های ابلاغی برگزار خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی مواضع دوگانه از سوی برخی کارگزاران نظام و وزارت بهداشت و درمان، تصریح کرد: تصمیمات متناقض از سوی برخی کارگزاران نظام با ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص برگزاری مراسم محرم زیبنده جامعه اسلامی نیست و اینگونه رفتارها جامعه دینی و مذهبی کشور را دچار سر درگمی و بلا تکلیفی کرده است.

این عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود به مسأله جهانی بودن شیوع این ویروس منحوس اشاره و خاطرنشان کرد: در تمامی شرایط بحرانی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان با عبدالله الحسین (ع) و شعائر آیینی تعطیل نشده است و امسال هم در این شرایط عزاداری‌ها برگزار خواهد شد اما با شیوه‌های جدید و روش‌های منطبق با دستورالعمل و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان  این مراسم‌ها برگزار خواهد شد.

شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه سردار نامی و پر افتخار ایران اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش و شهدای سلامت ، تاکید کرد: محرم امسال را با پویش (ما ملت امام حسینیم ) آغاز خواهیم کرد و امید داریم با توجه به این شرایط بحرانی،محرم امسال را باشکوه و باعظمت برگزار کنیم و از ظرفیت شبکه‌های دیداری و شنیداری و  فضای مجازی بهره‌گیری کنیم و نسبت به این ایام احساس مسؤولیت کنیم و با پویش هر منزل یک حسینیه و تبلیغات محیطی نسبت به برگزاری هر چه بهتر این مراسم‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی در بخش پایانی با اشاره به آماده شدن فعالان حوزه دین، هیأت‌های مذهبی، فعالان فرهنگی و قرآنی در خصوص برگزاری این مراسم بیان کرد: به تمامی  هیأت‌های  مذهبی و اماکن و مساجد در خصوص برگزاری مراسم محرم با رعایت دقیق پروتکل‌های ابلاغی و شیوه نامه‌ها اطلاع رسانی شده است و خواهش ما این است که نسبت به برگزاری دقیق و رعایت همه موارد ابلاغی و شیوه نامه‌ها نهایت همکاری و دقت صورت گیرد تا بار دیگر همانند برگزاری مراسم شب‌های قدر و دعای عرفه و .... یک الگوی مناسب و خوب برای دیگر بخش‌های کشور در برگزاری مراسم‌ها باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول