اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عشایر عراق: سفارت آمریکا استان‌های جنوبی را نابود می‌کند

یکی از سران عشایر عراق گفت که سفارت آمریکا در راستای به آتش کشیدن استانهای جنوبی فعالیت می‌کند.

عشایر عراق: سفارت آمریکا استان‌های جنوبی را نابود می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «محمد الدنبوس» یکی از سران عشایر عراق از نقش مخرب ایالات متحده آمریکا در این کشور به شدت انتقاد کرد.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از الدنبوس گزارش داد: «سفارت آمریکا برای به آتش کشیدن استانهای جنوبی فعالیت می‌کند».

وی ضمن انتقاد از «نقش منفی که کنسولگری آمریکا در بصره ایفا می‌کند»، تصریح کرد، این کنسولگری جوانان بصره را به آمریکا می‌فرستد و کفر به آنان آموزش می‌دهد.

الدنبوس همچنین گفت که آمریکا در راستای آنچه برنامه «جامعه مدنی» نام دارد، آموزش الحاد را در میان جوانان بصره در پیش گرفته است.

وی ضمن انتقاد از رابطه «اسعد العیدانی» استاندار بصره با آمریکا، خاطر نشان کرد، العیدانی آماده است که بصره را قربانی کند؛ زیرا منفعت خود را فراتر از هر چیزی می‌داند.

ستان‌های مرکزی و جنوبی عراق که از اول اکتبر ۲۰۱۹ شاهد اعتراض مردمی علیه به فساد، بیکاری و نقصان خدمات عمومی به شکل تظاهرات، راه‌پیمایی، تحصن و اعتصاب بود و همین تظاهرات‌ها موجب شد تا «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر برای مهار اعتراضات و منافع ملی استعفا کند و در نهایت پس از کش‌وقوس‌های متعدد، «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر جدید سوگند یاد کرد.

با گذشت چند ماه از تشکیل دولت جدید، چند روزی است که ساکنان برخی استانهای عراق از جمله بغداد، نجف اشرف، کربلا، واسط و ذی‌قار، در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی به ویژه توزیع ناعادلانه برق و اوضاع معیشتی نامساعد بار دیگر به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار برکناری شماری از مسئولان و یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات انبار شده طی چندین سال  اخیر در کشور هستند.

اخیرا در درگیری میان نیروهای پلیس ضدشورش و تظاهرات کنندگان  در میدان التحریر بغداد  سه نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند که این حادثه موجی از اعتراضات را میان گروه‌های سیاسی و مردم عراق به وجود آورد و همگی بر ضرورت تحقیق درباره این امر و تحویل عاملان تیراندازی به سوی تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو به دستگاه قضایی و معرفی آنها به افکار عمومی تاکید کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول