اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

افزایش 30 درصدی مصرف سوخت در البرز/طرح دولت برای توزیع گاز مایع در بستر کارت بانکی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز با اشاره به اینکه فرهنگسازی استفاده درست از گاز مایع و بنزین در دستورکار است، گفت: در سال جاری مصرف «سی ان جی» در البرز 30 درصد افزایش مصرف داشته است.

افزایش 30 درصدی مصرف سوخت در البرز/طرح دولت برای توزیع گاز مایع در بستر کارت بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی دلبری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این مجموعه برگزاری شد، با اشاره به طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از طریق کارت بانکی، گفت:  مصرف کنندگان واقعی که در خارج از شبکه گاز شهری هستند؛ می توانند با ثبت   مشخصات سرپرست و افراد تحت تکفل، کد پستی و شماره حساب بانکی دارای کارت بانکی، در سایت تجارت آسان از مزایای این طرح استفاده کنند.
وی افزود: مشخصات افراد  به ویژه کد پستی باید  به تایید شبکه گازرسانی برسد به طوریکه منطقه مربوطه، در محدوده گاز رسانی قرار نداشته باشد.

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی البرز با اعلام این خبر که سهمیه نفت سفید و گاز مایع از یکم شهریور در استان البرز اجرایی می‌شود، گفت: این طرح با هدف کاهش مراجعات مردمی، توسعه خدمات الکترونیکی و اطمینان از تأمین مصرف کنندگان واقعی که نیاز به گاز ال پی جی دارند؛ اجرایی خواهد شد.

وی افزود: سهمیه مربوط به هر فرد در کارت بانکی مصرف کننده شارژ می شود و طبق قرارداد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بانک ها، برای تمام عاملین توزیع، دستگاه کارت خوان نصب می‌شود و عاملین به هیچ عنوان نمی توانند  هیچگونه افزایش قیمتی را اعمال کنند.

دلبری در خصوص افزایش قیمت مصوب گاز مایع ، اظهار کرد: قیمت گاز ال پی جی را سازمان حمایت مشخص می‌کند که از ماه گذشته قیمت مصوب هر سیلندر ۱۱ کیلویی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و از  ۷۸۰۰ تومان به ۹۷۰۰ تومان رسیده است.

قمت گاز ال پی جی، طبق مصوبه سازمان حمایت از ماه گذشته هر سیلندر 11 کیلویی با 20 درصد افزایش قیمت به عدد 9 هزارو 700 تومان رسیده است.

 

 

 وی فروش گاز مایع در بازار آزاد را غیرقانونی دانست و افزود: گاز ال پی جی در بازار آزاد  وجود ندارد و در صورتی که بیش  از قیمت مصوب به فروش برسد، غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع است و شهروندان  می توانند موارد تخلف را به سازمان تعزیرات حکومتی،  حوزه  بازرسی و  یا روابط عمومی شرکت گاز استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت از تخلف جلوگیری شود.

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی البرز در خصوص استفاده از کپسول ال پی جی گفت: از نظر مصوبات قانونی استفاده از گاز مایع در خودرو، فاقد ایمنی است و  غیر مجاز تلقی می‌شود چرا که موجب به خطر انداختن جان شهروندان  و راننده خودرو است که باید از مصرف  گاز ال پی در خودرو جلوگیری شود.  

وی با بیان اینکه از زمان  تعدیل نرخ بنزین، مشکلات مصرف گاز مایع  بیشتر  شده است، عنوان کرد:  به دلیل اینکه بیشترین یارانه به گاز مایع و نفت سفید تعلق می‌گیرد، قیمت گاز مایع بسیار نازل است و جایگزینی آن با  بنزین لیتری ۳ هزار تومان بیش از ۹ برابر صرفه اقتصادی دارد.‌

جایگزینی گاز مایع با بنزین لیتر سه هزار تومانی، بیش از 9 برابر صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت.

 


وی افزود: در البرز کارگاه‌های غیرمجاز بسیاری نصب کپسول ال پی جی در خودرو را انجام می‌دهند و بنابراین  تعداد بسیاری از خودرو ها در استان به کپسول غیرمجاز ال پی جی مجهز شدند که باید از این اقدام جلوگیری شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین وظیفه ما اجرای تغییر الگوی مصرف هستند، اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های که در سطح ملی اجرا شد اصلاح الگوی مصرف بنزین بود که از آبان ماه گذشته با کج سلایقی لحاظ شد و خساراتی را به شهر و خانوارهایی هم داشت اما اثرات به شکلی بود که در چهارماه نخست سال تا کنون نسبت به مشابه شال گذشته 84 میلیون لیتر کاهش مصرف داشته ایم.

پس از اصلاح الگوی قیمت سوخت تا کنون با کاهش مصرف سوخت همراه بودیم که در این میان چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 84 میلیون لیتر کاهش مصرف داشته ایم. 

 

 

 

وی با بیان اینکه از مجموع کل بنزین توزیع شده در استان البرز 166 میلیون لیتر طبق یورو 4 توزیع شد، تصریح کرد: از نوع از سوخت در کلانشهر کرج توزیع خواهد شد چرا که بیشترین آلودگی هوا در این منطقه است.

دلبری در ادامه با اشاره به اینکه کلیه طرح کهاب با هدف کاهش مصرف راه‌اندازی شده است، بیان کرد: ما سعی داریم فرهنگ‌سازی کافی را در راستای کاهش مصرف بنزین و سوخت داشته باشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اصلاح قیمت بنزین ما را به اهدافمان نزدیک‌تر شده ایم، اظهار کرد: طی چهارماه نخست سال، حدود 400 میلیارد تومان کاهش مصرف به ارزش ریالی داشته ایم، این در حالی است که هر سال 9 درصد افزایش مصرف بنزین لحاظ شده است.

دلبری ادامه داد: ارتقای خدمات فروش مکانیزه و اینترنتی هم در دستور کار قرار دارد با این طراحی که سایت در 24 ساعت روز هر خریدار کننده سهمیه دار نیاز ندارد به دفاتر مراجعه کند و به صورت سیستمی و آنلاین می‌توانند سهم خود را خریداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جوان ترین ناوگان حمل و نقل کشور را با میانگین 12 سال سن برای این شرکت است، بیان کرد: استانداردسازی جایگاه‌های سوخت سطح استان البرز نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه تجهیز کلیه مخازن انبار نفت در دستورکار قرار دارد، اضافه کرد: امروزه انبار نفت در منطقه مسکونی قرار گرفته این درحالی است که زمان احداث خارج از محدود شهر بود و افرادی که مجوز ساخت مسکن در این منطقه را داده اند باید پاسخگو باشند.

دلبری گفت: انبار نفت ارزان نیست که بتوانیم به راحتی آن‌را منتقل کنیم، از این رو جا به جایی راحت نخواهد بود؛ اما سعی کردیم مناطق مسکونی همجوار را از لحاظ ایمنی و اطفای حریق تقویت کنیم.

به گفته وی در هر انبار نفت، برای مقابله با حوادث احتمالی و آتش سوزی، معادل 120 درصد ظرفیت هر مخزنی دیوار بتنی ایجاد می‌کنیم، سپس برای مخازن بنزین و نفت سفید که نقطه آتش گرفتنشون پایین تر است سقف شناور تعبیه خواهد شد تا گازی زیر سقف تجمع نکند و باعث انفجار نشود.

دلبری تصریح کرد: کلیه مخازن انبار نفت مجهز به سیستم اطفای حریق پیشرفته است تا به این لحظه هیچ اتفاق و خطری در این منطقه نداشته ایم، همچنین پس از حوادث آبان ماه سیستم‌های جایگاه‌های توزیع سوخت تقویت شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول