اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شکست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا نتیجه مقاومت مردم ایران است

نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: شکست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا در سازمان ملل علاوه بر دیپلماسی نتیجه بردباری مردم است.

شکست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا نتیجه مقاومت مردم ایران است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 مرداد 99) گفت:نماینده مردم شهرضا در مجلس گفت: شکست قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا در سازمان ملل در سازمان ملل علاوه بر دیپلماسی نتیجه بردباری مردم است.

 متن نطق این نماینده مجلس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان و پدر عزیزم سردار شهید غلامرضا محمودی و با آرزوی سلامت و تعجیل در فرج امام زمان (عج) و طول عمر برای مقام معظم رهبری

و سلام بر مردمان با ایمان و صبور ایران سربلند.

خداوند قادر متعال را شاکرم که بر من منت نهاد تا مجدد مورد عنایت و اعتماد مردم فهیم شهرستانهای شهرضا و دهاقان قرار گیرم و از یکایک عزیزانی که خادم خود را در انتخابات همراهی نمودند تقدیر و تشکر  می نمایم.

از تلاش‌های وزیر محترم بهداشت، کادر درمانی و تلاشگران عرصه بهداشت و سلامت قدردانی نموده و توجه همکاران محترم را به مباحث ذیل جلب می‌نمایم.

بی تردید تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا و همراهی  برخی از کشورهای وابسته به آمریکا و اسرائیل یکی از اساسی ترین مشکلاتی است که اقتصاد کشور را دچار آسیب کرده،  هر چند نباید از مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی صحیح دولت و شخص آقای رییس جمهور چشم پوشی کرد، اما بر خود وظیفه می‌دانم در ابتدا با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: انسان صبور، پیروزی را از دست نمی دهد هر چند زمان آن طولانی شود و به مصداق این کلام از صبوری مردم بزرگوار ایران اسلامی که در سخت ترین شرایط اقتصادی بوجود آمده طی سالهای گذشته همچنان با حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی راه مقاومت را ادامه می‌دهند قدردانی نموده و در برابر این مردم سر تعظیم فرود می‌آورم.

ذکر این نکته را ضروری میدانم که به طور مثال شکست قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا در سازمان ملل، در کنار تلاشهای دیپلماسی نتیجه مقاومت و بردباری این مردم است.

اما همکاران محترم، ما مدیون این مردم هستیم. مقام معظم رهبری در اولین دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم این مجلس را مجلس امید و انتظار مردم خطاب فرمودند و بهبود وضعیت معیشت مردم را اولویت این مجلس ، همکاران محترم اولین گام مجلس یازدهم در این راستا قطعاً ایجاد قوانین صریح و شفاف به منظور کمک به دولت با هدف تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت است. 

عمیقا اعتقاد داریم با قطع دخالت دولت‌ها در اقتصاد از فساد اقتصادی کاسته شده و مسیر بهره وری و پویایی اقتصادی بیش از پیش هموار می‌شود.

موضوع بسیار مهم بعدی در شرایط فعلی بهبود محیط کسب و کار و اقتصاد هوشمند با هدف برون رفت از مشکلات اقتصادی است. بنابراین کم هزینه ترین و موثرترین مسیر در حمایت از تولید، بهبود فضای کسب و کار با اولویت رفع موانع زائد و بهبود فرایندهای اداری و ایجاد مشاغل است. متاسفانه در زمانی که علاوه بر همه مشکلات، ویروس منحوس کرونا هم بر گرفتاری‌های اقتصادی افزوده، بروکراسی اداری و عدم توجه برخی از مدیران دولتی به مشکلات فعالان اقتصادی بیش از پیش به چشم میخورد، که این هم ناشی از انتخاب مدیران سیاسی و ناکارآمد در بخش‌های حساس بوده و می‌طلبد مراجع نظارتی با جدیت بیشتری کار را دنبال کنند.

در کنار حذف بروکراسی‌های پیچیده اداری، تقویت هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار می‌باشد که از وزیر محترم اقتصاد انتظار داریم ضمن فعال نمودن این هیات، گزارش اقدامات خود را به مجلس ارایه دهند.

مبارزه جدی و موثر با مفاسد اقتصادی باید بدون حاشیه سازی و رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه باشد و هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه بدور از حاشیه‌ها و درگیری‌های بی اساس سیاسی، جناحی و گروهی و با ایجاد وفاق و همبستگی ملی، به عنوان اولویت در دستور کار خود قراردهند.
مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس انقلابی باید با هدف کاهش مشکلات مردم در مدت زمان باقی مانده از عمر دولت دوازدهم و ضمن حفظ جایگاه و شان مجلس به دولت کمک کند.

خطاب به جناب آقای دکتر قالیباف عرض می‌کنم، جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تصمیم گیری در موارد ضروری و خاص ایجاد گردید لذا انتظار داریم در این جلسات از تصویب مواردی که نیاز به اخذ نظر و رای نمایندگان و تایید شورای محترم نگهبان دارد جلوگیری نموده و حفظ جایگاه مجلس و نمایندگان را مورد توجه قرار دهید.

مسئله زنان و خانواده با اولویت حمایت از زنان خانه دار، اشتغال زنان با حفظ کرامت و شان زنان در جامعه، حمایت از امنیت اجتماعی زنان و حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید مورد توجه این مجلس قرار گیرد.

با توجه مشکلات اقتصادی و شرایط خاص بازنشستگان و کارگران، می‌طلبد دولت بسته‌های حمایتی ویژه ای برای این عزیزان پیش بینی نمایند.

متاسفانه با شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن شاهد ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان هستیم، لذا می‌طلبد وزیر محترم آموزش و پرورش به این موضوع ورود جدی کند. ضمنا وزیر محترم ارتباطات از محل درآمدهای حاصل از فروش اینترنت و در راستای مسولیت اجتماعی اپراتورهای همراه جهت تامین تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت اقدام و به نمایندگان مردم گزارش دهد.

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قبال مشاغل آسیب دیده از کرونا به ویژه در حوزه بوم گردی و صنایع دستی بسیار ضعیف و منفعلانه اقدام نموده که وزیر محترم ضمن ارایه دلایل عملکرد نامطلوب این وزراتخانه باید برنامه‌های خود را مجلس ارایه دهد.

وزیر محترم نیرو، مردم شهرستان شهرضا در بدترین شرایط ممکن از لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب قرار دارند لذا ضمن انجام اقدامات کوتاه مدت از جنابعالی می‌خواهیم با عنایت به مصوبه شورای عالی آب و تخصیص آب شرب جنوب استان اصفهان، در روند عملیات اجرایی پروژه تسریع نمایید.
علی رغم تبلیغات بیش از حد دولت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن، ظاهرا دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها اهتمامی به این موضوع ندارند لذا وزیر محترم راه و شهرسازی با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری نمایند.

در آستانه روز صنعت دفاعی ضمن قدردانی از مجموعه وزارت دفاع به دلیل موفقیت‌های قابل تحسین در حوزه تولید تجهیزات دفاعی، بر لزوم حمایت همه جانبه از این صنعت تاکید می‌کنیم.
در راستای توسعه متوازن و ایجاد اشتغال، انتظار داریم مدیران استانی و کشوری با اهتمام بیشتری آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا را تسریع نمایند.

در پایان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین از ملت بزرگ ایران به ویژه دست اندرکاران هیات مذهبی استدعا دارم در برگزاری مراسمات ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، خدمتگزاران خود را از دعای خیر فراموش نکنند.

والسلام علیکم و رحمت اله و برکاته

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول