اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

به جای تامین دلارهای آقای ویلموتس به دنبال تخصیص ارز برای تامین دارو باشیم

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: ما به جای اینکه به فکر تامین دلارهای آقای ویلموتس باشیم می توانیم به دنبال تخصیص ارز برای تامین دارو در داخل باشیم.

به جای تامین دلارهای آقای ویلموتس به دنبال تخصیص ارز برای تامین دارو باشیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان اظهار داشت: سالگرد 28 مرداد یادآور تاریخ تاسفبار دخالت های سخت و نرم آمریکا در کشورمان است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با دولت ، گروه و جناح خاصی در کشور مشکل ندارند، بلکه با تمام ملت ایران مسئله دارند.

وی کودتای 28 مرداد، کودتای نوژه، ساقط کردن هواپیما و تحریم های فلج کننده را از جمله تلاش های آمریکا و دشمنی ریشه ای آنها با ملت ایران برشمرد و افزود: متاسفانه برخی گمان می کنند ما در برابر تحریم های آمریکا هیچ چاره ای نداریم!

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که اگر بگوییم تحریم هستیم و نمی توانیم نفت بفروشیم، بازی با بازار دلار و ارز کشور کرده ایم. می توانیم برای بلندمدت به منظور خنثی سازی تحریم ها اقدام کرد.

وی با اشاره به تراز تجاری 40 میلیارد دلاری ایران عنوان کرد: ظرفیت تجاری همسایگان ایران ده ها برابر این رقم است و ما می توانیم با یک جمعیت دو میلیارد نفری 25 کشور تحریمی مواجه باشیم، رقمی معادل 18.5 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی این کشورها است که با رقم معادل اتحادیه اروپا برابری می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: دولت ما نباید منتظر بماند که چه اتفاقی رخ خواهد داد، پیشنهاد ما این است که از ظرفیت باشگاه تحریمی ها و همسایگان استفاده شود و کشور را در "چه کنم چه کنم" قرار ندهیم.

متفکر آزاد افزود: ما به جای اینکه به فکر تامین دلارهای آقای ویلموتس باشیم می توانیم به دنبال تخصیص ارز برای تامین دارو در داخل باشیم و این تذکراتی است که حوزه مدیریتی دولت باید به آن توجه داشته باشد.

در ادامه سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون امنیت ملی، کارگروه ویژه ای برای این موضوع تشکیل داده و این مسائل در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد. ما باید بتوانیم با تشکیل یک جبهه جهانی آمریکا را از اقدامات خود مایوس کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول