اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دستاورد نقد صحیح تحرک و پویایی است/ انتقاد استاندار از ضعف عملکرد روابط عمومی‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقد باید بدون توهین و اتهام باشد، گفت: انتقاد صحیح و با هدف‌گیری درست منجر به تحرک و پویایی می‌شود.

دستاورد نقد صحیح تحرک و پویایی است/ انتقاد استاندار از ضعف عملکرد روابط عمومی‌ها

اقبال عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری یک رسانه مطالبه‌گر، معتبر و دغدغه‌مند است که با پیگیری مسائل و مشکلات مردمی در جهت اصلاح امور تلاش می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خبرنگاران فارس از بهترین خبرنگاران استان هستند زیرا اگر نقد می‌‌کنند قصد نابودی، تخریب و کسب سود و منفعت ندارند و برای هدفی مقدس و رفع مشکلات مردم قدم برمی‌دارند.

وی با اشاره به اهمیت داشتن وجدان خبرنگاری گفت: خبرنگاران همواره با مشکلاتی از قبیل کمبود تجهیزات و مشکلات  اقتصادی مواجه‌اند اما آنچه مهم است داشتن وجدان خبرنگاری است که به حمدالله اخلاق و وجدان خبرنگاری به خوبی در این خبرگزاری مشاهده می‌شود.

عباسی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات استان، عدم ارتباط‌گیری صحیح مدیران استان با رسانه‌ها است که باعث شده این فکر در اذهان عمومی ایجاد شود که مسؤولان بی‌توجه به مشکلات مردم‌اند و هیچ اقدامی در جهت بهبود شرایط نمی‌کنند.

انتقاد استاندار از ضعف عملکرد روابط عمومی ادارات

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات عدم همکاری خوب و موثر روابط عمومی‌های ادارات با خبرنگاران و اهالی رسانه است که از جمله دلالیل آن نداشتن تخصص آن‌ها برای این شغل و بی‌اطلاعی آن‌ها از رسانه و اهمیت آن است.

این مسؤول اضافه کرد: گاها مشاهده شده فردی را از روی ناچاری و بدون تخصص لازمه به سمت مدیر روابط عمومی یک اداره منصوب کرده‌اند که توانایی ارتباط‌گیری صحیح با خبرنگاران را ندارد و اکثر مشکلات و نقدهای اهل قلم و رسانه از این موضوع نشات می‌گیرد.

عباسی به محافظه‌کاری و نداشتن توانایی ارتباط‌گیری با رسانه‌ها توسط مدیران روابط عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا در بیشتر موارد برگزاری نشست‌های خبری توسط روابط عمومی‌ها و مدیران بسیاری از مشکلات و سو تفاهم‌ها را برطرف می‌کند اما در بعضی از خبرگزاری‌ها نیز حوصله کافی وجود ندارد و قدم برداشتن برای حل مشکل کمرنگ است.

نقد باید بدون اتهام و توهین باشد

وی تاکید کرد: من بسیاری از نقدها و مشکلات را می‌پذیرم  اما معتقدم در هر موضوعی ابتدا باید مدیر مربوط به آن  موضوع مورد نقد قرار گیرد نه استانداری زیرا این مجموعه خود مطالبه‌گر و گاهی هم‌جبهه نقادان است و نقد رسانه‌ها باعث پیگیری موضوع توسط ما و برخورد با هر متخلفی می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر انتقادات را ببریم به سمت هدف اصلی، از مدیر دستگاه گرفته تا روابط عمومی، باعث ایجاد تحرک و پویایی در فعالیت مدیران خواهیم شد اما به شرطی که نقد بدون توهین و اتهام باشد.

حمایت از خبرگزاری‌ها در دستور کار استانداری قرار گرفت

وی با اعلام آمادگی برای ارتباط‌گیری بیشتر با رسانه‌ها گفت: ما برای حمایت از رسانه‌های فعال به صورت مستقیم توانایی کمک مالی را نداریم اما به زودی در جلسه‌ای با مدیران خبرگزاری‌های رسمی برای تجهیز کردن و رفع مشکلات رسانه‌ها هم اندیشی و در حد توان حمایت می‌کنیم.

عباسی با تقدیر از عملکرد خبرگزاری فارس استان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و تعامل بیشتر با مسؤولان تاثیر بسیار خوبی در فضای رسانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری دارد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول