اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تصویب 5000 میلیارد ریال برای ساخت و توسعه راه‌ها و راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتبار مصوب قانون بودجه ۹۹ کشور برای پروژه‌های ملی شامل ساخت و توسعه راه‌ها و راه‌آهن استان بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است، گفت: از این میزان تاکنون چهار هزار میلیارد تخصیص یافته است.

تصویب 5000 میلیارد ریال برای ساخت و توسعه راه‌ها و راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری

حمید ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه اعتبار مصوب قانون بودجه ۹۹ کشور برای پروژه‌های ملی شامل ساخت و توسعه راه‌ها و راه‌آهن چهارمحال و بختیاری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است، گفت: از این میزان تاکنون چهار هزار میلیارد تخصیص یافته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع با پروژه‌های شرکت ساخت حدود ۳۰ پروژه در قالب 6 طرح ملی و یک طرح استانی در حوزه راه‌سازی در دست اجرا است، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها متفاوت است.

وی افزود: پروژه‌هایی که به تازگی شروع شده با پیشرفت فیزیکی زیر ۱۰ درصد مانند قطعه اول شهرکرد به شلمزار از سه راهی خوزستان تا سه راهی شمس‌آباد یا سه راهی گندمان به بلداجی که در تیرماه امسال آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی پایین در دست اجرا است. 

ربیعی گفت: پروژه‌هایی از جمله فاز اول کنارگذر شمالی شهرکرد، سه راهی امام قیس تا گردنه کره‌بس بروجن به لردگان و محور چهارطاق به وستگان پیشرفت فیزیکی بالای۸۰  درصد دارد و پیش‌بینی می‌کنیم در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا در اکثر محورهای مواصلاتی استان پروژه‌هایی جهت احداث راه اصلی یا احداث باند دوم در دست اجرا است، اضافه کرد: پروژه‌هایی مانند‌ اجرای پوشش بتنی تونل زره، احداث راه‌های طرفین تونل زره، پل انتهایی کنار گذر سامان و پل تقاطع غیرهمسطح هفشجان از جمله طرح‌های در مرحله مناقصه است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، هدف کلی از اجرای طرح‌های راهسازی را ارتقای زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل، کاهش نقاط حادثه‌خیز و تسهیل عبور و مرور و ایمنی سفر، ارتقای زیرساخت‌های گردشگری و همچنین ترغیب سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و گردشگری برشمرد و افزود: با توجه به هر محوری اولویت‌های مذکور برای آن متفاوت است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول