اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نگران شیوع مجدد بیماری کرونا در کرمانشاه هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابراز نگرانی از شیوع مجدد بیماری کرونا در استان، گفت: طی یک هفته گذاشته سیر بیماری صعودی شده که نشان از سهل‌انگاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

نگران شیوع مجدد بیماری کرونا در کرمانشاه هستیم

محمودرضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه درخصوص وضعیت کلی استان به لحاظ  شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: تا خردادماه خیلی مشکل جدی نداشتیم و بیماری در حد کنترل بود، از اواسط خردادماه به بعد با اپیدمی و خیز بیماری در استان مواجه شدیم و آمار بستری و مرگ و میر افزایش یافت.

وی با ابراز نگرانی از شیوع مجدد بیماری کرونا در استان، گفت: طی دو سه هفته گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت بیشتر مردم سیر بیماری نزولی شد، اما متاسفانه طی یک هفته گذاشته سیر بیماری صعودی شده که نشان از سهل‌انگاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه وضعیت استان به لحاظ رنگ‌بندی را زرد عنوان کرد و گفت: فاصله و مرزبندی رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد زیاد نیست به ازای هر 100 نفر تفاوت در یکی‌دو بیمار است.

وی ادامه داد: اعلام وضعیت مناسب به معنای پایان کرونا نیست اگر رعایت نکیم دوباره به وضعیت قرمز برخواهیم گشت.

مرادی یکی از خصوصیات بیماری کرونا ویروس را در سرعت بالای انتقال آن توصیف کرد و افزود: علی‌رغم همه نظارت باید براساس رو یکردهای فرهنگی و احساس مسؤولیت داشته باشیم و سه مسئله شست و شوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را همواره رعایت کنیم.

وی به توزیع روزانه بیش از 35 هزار ماسک ساده بین بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر نظارت‌های متولیان امر، نظارت مردمی بسیار موثر است، مردم باید خود مراقبتی کنند و به کسانی که رعایت نمی‌کنند حتما تذکرات لازم را بدهند.

مرادی در خصوص واکسن آنفولانزا، گفت: واکسن آنفولانزا برای افراد پرخطر افرادی، سن بالای 60 سال، خانم‌های باردار، بیماری زمینه‌ای، سرطانی، دیالیزی، قلبی،و ... توصیه می‌شود، 10 میلیون واکسن در سطح کشور تهیه شده که سهمیه متناسب با جمعیت حتی بیشتر برای استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول