اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه‌اندازی استودیوی صدا در حوزه هنری مازندران/ برگزاری مراسم گرامیداشت محرم در فضای مجازی

مدیر حوزه هنری مازندران از راه‌اندازی استودیوی صدا در حوزه هنری استان خبر داد و گفت: استادیوهای موجود در استان خصوصی است و برای هنرمند گاهی مواقع مقرون‌به صرفه نیست؛ با راه‌اندازی استودیو صدا و شناسایی هنرمندان زمینه فعالیت آنها بسیار گسترده‌تر می‌شود.

راه‌اندازی استودیوی صدا در حوزه هنری مازندران/ برگزاری مراسم گرامیداشت محرم در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی معصومی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران هنر انقلاب ویژه گرامیداشت خبرنگار مدافع حرم شهید هادی باغبانی که با حضور برادر شهید باغبانی برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: امام حسین (ع) کدهای حقیقت را برای بشر ترسیم کرده و بشر باید از این سرفصل‌ها بهره‌برداری کند.

وی با اشاره به اینکه شهید باغبانی شهید مدافع حرم و خبرنگار مستندساز نماد خبرنگاران انقلابی در استان مازندران هستند، افزود: زحمات خبرنگاران در استان بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه هنری مازندران در ادامه با بیان اینکه حوزه هنری نهادی برخواسته از انقلاب اسلامی است، گفت: این نهاد مرکزی است به شکل تخصصی در عرصه‌های هنری فعالیت دارد و بر این اساس خدمات به هنرمندان می‌دهد.

مهدی معصومی با  اشاره به اینکه پرورش هنرمند متعهد وظیفه حوزه هنری است، افزود: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اخلاق، سبک زندگی ایرانی و اسلامی از اهداف حوزه هنری در تولید آثار فرهنگی است.

وی کشف هنرمندان، حمایت از آنها برای تولید آثار هنری و دعوت از این هنرمندان برای تولید اثر هنری در عرصه فیلم، نمایش، شعر و داستان و ادبیات پایداری است، تصریح کرد: سیکل کاری حوزه هنری ادبیات پایداری است و تنها دستگاهی که ادبیات دفاع مقدس پرداخته و با پرورش نویسندگان به تولید آثار می‌پردازد.

مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه حمایت از هنرمندان به صورت خاص نیست و همه مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: هر کسی که تولید آثار الهی داشته باشد،  مورد حمایت حوزه هنری است.

وی  با بیان اینکه درب حوزه هنری به روی همه باز است و نگاه متعهد این است که نگاه مثبتی را در جامعه  ارائه کند، تصریح کرد: هنر متعهد هدفش انتقال مفاهیم دینی، انقلابی و دفاع مقدس به مردم است.

معصومی به تحت تاثیر قرار گرفتن برنامه‌های هنری به دلیل کرونا گفت: ۶ ماه از سال گذشته اما ریالی بودجه به حوزه هنری اختصاص نیافته در حالی که فعالیت‌های حوزه هنری در بخش تولید آثار فرهنگی و هنری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اگر سیاست‌مدار با فرهنگ داشته باشیم، بسیار موفق خواهیم بود، به صدرنشین بودن فرهنگ اشاره کرد و گفت: کار در حوزه فرهنگ نیازمند اختصاص بودجه است درست است که حوزه هنری نهاد کوچکی است اما کارهای بزرگی را انجام می‌دهد.

مدیر حوزه هنری مازندران با  اعلام به اینکه به دنبال راه‌اندازی استودیوی صدا در حوزه هنری مازندران هستیم، تصریح کرد: استادیوهای موجود در استان خصوصی است و برای هنرمند گاهی مواقع مقرون‌به صرفه نیست؛ با راه‌اندازی استودیو صدا و شناسایی هنرمندان زمینه فعالیت آنها بسیار گسترده‌تر صورت می‌گیرد و برای کمک به تولیدکنندگان آثار هنری در حوزه صدا قرار است که به بخشی از هنرمندان این استادیو به صورت رایگان اختصاص می‌یابد و در سانس‌های بعدی با کمترین هزینه اختصاص یافته است.

وی هزینه تمام شده در این بخش را ۱۲۰ میلیون تومان برشمرد و در ادامه گفت: راه‌اندازی پردیس سینمایی ایران در استان مصوب شد و قرار است که به‌زودی کلنگ‌زنی شود.

معصومی با تأکید بر اینکه این کلنگ‌زنی بدون پشتوانه نیست، خاطر نشان کرد: مجری این طرح اثبات کرده است که زمانی که پروژه‌ای را آغاز کرده آن را  به اتمام می‌رساند.

وی با بیان اینکه بازسازی سینماهای استان در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: سالن سینما سپهر ساری به چهار سالنه تبدیل می‌شود و سالن سینمای آمل نیز در مرحله بازسازی قرار دارد.

مدیر حوزه هنری مازندران به برنامه‌های حوزه هنری در ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ایام محرم گروه‌های هنری با ورود به هیأت‌ها به شعرخوانی، تعزیه، نقالی و برپایی نمایشگاه تجسمی و عکس با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در هیأت‌های بزرگ می‌پردازند.

وی به برگزاری جشنواره نقالی چرخ دل به صورت مجازی، تولید و توزیع پوسترهای محرم، اجرای نمایش تعزیه و دفاع مقدس در سطح شهر را از دیگر کارهای حوزه هنری در ایام محرم برشمرد و گفت: نمایشگاه خیابانی در محرم در دستور کار است.

معصومی با بیان اینکه تولید کارهای کوتاه مختص فضای مجازی به دلیل قرار گرفتن در دوران کرونا در ایام محرم دستور کار قرار داد، تصریح کرد: رونمایی از مجموعه کتاب قراخیل درباره موزه شهدای قراخیل قائم‌شهر در هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار داد.

وی به ساخت فیلم مستند درباره شهید دکتر بهرام طهماسبی شهید مدافع سلامت اشاره کرد و  گفت: این فیلم بر پایه خاطره مستندی از این شهید است.

مدیر حوزه هنری مازندران با بیان اینکه مازندران سند فرهنگی ندارد، افزود: به دلیل نبود سند فرهنگی در استان شاهد سرگردانی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان هستیم.

همچنین اسماعیل باغبانی برادر شهید هادی باغبانی نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در جمع اصحاب رسانه گفت: شهدا چراغ راه زندگی هستند و هر شهیدی ویژگی خاصی دارند که شهید می‌شوند و جایگاهی که هادی باغبانی دارد به دلیل اخلاصی بود که وی در کارش برای رضای خدا داشت.

وی گفت: عشق هادی به رسانه از کودکی در وی وجود داشت و در شرایط فعلی اگر قراره کسی کاری برای اسلام انجام دهد باید کار رسانه انجام دهد.

به گزارش فارس، در این مراسم اثر هنری عاشورا اثر خانم شهربانو حسین‌زاده رونمایی شد و این اثر به برادر شهید باغبانی اهدا شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول