اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز عملیات احداث راه‌های روستایی کوهشاه احمدی تا چند روز آینده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از تفاهم نهایی اجرای مشارکتی با بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جهت احداث تعدادی از پروژه‌های راههای روستایی در دهستان کوهشاه بخش احمدی خبر داد.

آغاز عملیات احداث راه‌های روستایی کوهشاه احمدی تا چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، یوسف عابدینی با اشاره به انجام تفاهم‌‌نامه با بنیاد علوی جهت مشارکت در احداث راه‌های روستایی دهستان کوهشاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد افزود: این تفاهم‌نامه به مبلغ 250 میلیارد ریال می‌باشد و یکی از اقدامات مؤثر در راستای برخورداری مردم این حوزه از راه آسفالته و رفع مشکلات آنها خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری اجرای  493 کیلومتر راه روستایی را در دستور کار قرار داده‌ایم و با جذب اعتبار به‌دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم در راه‌های روستایی سطح استان می‌باشیم که 35 کیلومتر آن در دهستان کوهشاه احمدی می‌باشد و به‌صورت مشارکتی با بنیاد علوی احداث و آسفالت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: این تفاهم‌نامه مشارکتی شامل عملیات اجرایی، تکمیل و آسفالت راه چاله مورت به سمت چاله الیاس و باغ چنار به‌طول 18 کیلومتر در حال انجام است که زیرسازی 7 کیلومتر از این مسیر انجام و 2500 متر نیز آسفالت شده است.

عابدینی با اعلام اینکه مطالعات محور چاله الیاس به سمت بنه‌دان و کلیتوئیه انجام شده است از برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی این مسیر 7 کیلومتری تا چند روز آینده خبر داد.

انجام مطالعات اولیه و خاکبرداری بخشی از راه حسن آباد به سمت آب‌بید به طول 10 کیلومتر و اصلاح گردنه‌های صعب‌العبور کوجین و مه‌گیر از دیگر اولویت‌های اعلام شده توسط مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بود که با برآورد مالی و انتخاب پیمانکار واجد شرایط طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق مختلف بخش احمدی شهرستان حاجی آباد با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود مطالبه به‌حق مردم این منطقه محقق گردد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول