اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افتتاح 280 پروژه شهرداری‌های کرمان با اعتبار 241 میلیارد تومان در هفته دولت

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان گفت: در هفته دولت در شهرداری‌های استان ۲۸۰ پروژه آماده افتتاح داریم که از این تعداد پروژه ۲۱ مورد در شهر کرمان و مابقی در ۳۱ حوزه شهرستان‌های استان با اعتبار ۲۴۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

افتتاح 280 پروژه شهرداری‌های کرمان با اعتبار 241 میلیارد تومان در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هادی شهسواری در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت:  بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، استان کرمان یک میلیون و ۸۵۸ هزار نفر جمعیت شهری دارد و ۳ درصد جمعیت شهری کشور در استان کرمان زندگی می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان  با اشاره به اینکه ۸2 شهرداری در کل استان مجوز دارند، عنوان کرد: ۷۹ شهرداری در سطح استان وجود دارد که به شهروندان خدمات‌دهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در طول دولت تدبیر و امید ۱۱ شهرداری جدید در شهرهای بلورد سیرجان، زهکلوت رودبار، چاه دادخدا قلعه‌گنج، رمشک قلعه‌گنج، جوادی الهیه  رفسنجان، سیریز زرند، علی‌آباد عمران جیرفت،  کشکوئیه بافت، علی‌آباد ارزوئیه و ... در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان ابراز داشت: در سال ۹۸ مجموع بودجه شهرداری‌های استان کرمان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که ۷۴۱ میلیارد آن در قالب مالیات ارزش افزوده سازمان مالیاتی بعد از وصول به شهردا ی‌های استان واریز کرده است.

شهسواری با اشاره به اینکه در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده بودجه شهرداری‌ها به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان  افزایش یافت، گفت: تا پایان تیرماه سال جاری ۱۸۷ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده و آلایندگی‌ها به حساب شهرداری‌های استان واریز شده است.

وی تصریح کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری های مرکز شهرستان های استان در سال ۹۲  بوده که این رقم در سال گذشته به هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است

شهسواری ابراز داشت: ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرداری در سال ۹۲ بوده که این رقم در سال ۹۸ به ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کرمان خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شوراها،  تا پایان خرداد ماه سال جاری  نزدیک به ۶ هزار و ۱۵۸ جلسه برگزار شده و  در مجموع ۱۶ هزار و ۴۲۴ مصوبه به تصویب رسیده است .

وی ادامه داد: در هفته دولت در سال جاری در شهرداری‌های استان ۲۸۰ پروژه آماده افتتاح داریم که از این تعداد پروژه ۲۱ مورد در شهر کرمان و مابقی در ۳۱ حوزه شهرستان‌های استان با اعتبار ۲۴۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام /۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول