اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دست سپاهان به سهمیه آسیایی هم نرسید

تیم فوتبال سپاهان در پایان لیگ برتر فوتبال در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفت و از کسب سهمیه آسیایی بازماند.

دست سپاهان به سهمیه آسیایی هم نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال شب گذشته با انجام ۸ دیدار به صورت همزمان برگزار شد و پرونده لیگ برتر با مشخص شدن تیم‌های سقوط کننده و تیم‌هایی که سهمیه آسیایی کسب کردند مشخص شد.

سپاهان اصفهان که در تهران مهمان پیکان بود در پایان نتوانست از پس این حریف بیاید و با تساوی یک بر یک متوقف شد؛ محمد محبی گل سپاهان را به ثمر رساند و شهریار مغانلو برای پیکان گلزنی کرد.

از نکات این بازی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی برای تماشای این بازی در ورزشگاه شهدای شهرقدس حاضر شد؛ مهدی کیانی هافبک باتجربه و کاپیتان دوم سپاهان در انتهای نیمه دوم جای خودش را به محسن الغسانی مهاجم جوان عمانی این تیم داد.

به این ترتیب طلایی‌پوشان که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بودند، با تک امتیاز این دیدار ۴۹ امتیازی شدند و با قرار گرفتن در رده پنجم جدول از کسب سهمیه آسیایی بازماندند؛ این در حالی بود که سپاهان در صورت پیروزی می‌توانست در رده سوم جدول قرار گیرد و سهمیه آسیایی را کسب کند.

سپاهان که نیم‌فصل نخست قهرمان لیگ شده بود، در نیم‌فصل دوم عملکرد بسیار عجیب و ضعیفی داشت که حتی سبب شد امیر قلعه‌نویی در فاصله ۲ هفته مانده به پایان لیگ استفعا دهد؛ طلایی‌پوشان در ۱۵ هفته نیم‌فصل دوم تنها ۵ پیروزی کسب کردند و در ۴ دیدار شکست خوردند.

سپاهان در جام حذفی نیز حضور داشت و این شانس را داشت از این طریق سهمیه آسیایی کسب کند اما ۲ هفته پیش در مرحله یک‌چهارم مقابل استقلال قرار گرفت و با شکست مقابل این تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شد تا این فصل برای سپاهان بدون هیچ دستاوردی به پایان برسد.

در پایان پرسپولیس به عنوان قهرمان مستقیما به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد، استقلال هم با کسب عنوان نایب‌قهرمانی سهمیه آسیایی گرفت و فولاد خوزستان هم با ایستادن روی پله سوم جدول لیگ چهارمین سهمیه آسیایی فوتبال ایران در فصل آینده خواهد بود؛ دیگر سهمیه آسیایی تیم قهرمان جام حذفی خواهد بود که اگر در جام حذفی یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس قهرمان شوند در آن‌صورت تراکتور هم می‌تواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/م۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول