اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مبارزه با فساد با احیای امربه معروف محقق می‌شود

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر امر به معروف پر رنگ شود فساد از بین می‌رود، طغیان‌گر جولان نمی‌دهد و مؤمنان احساس آرامش می‌کنند.

مبارزه با فساد با احیای امربه معروف محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: قیام حضرت اباعبدالله(ع) هم امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: امام حسین (ع) با عمل خود نشان دادند که برای امر به معروف و نهی از منکر باید هزینه داد و در جایی دیگر خطاب به اصحاب‌شان فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به اسلام و ایستادن در برابر ظالم است.

نکونام با اشاره به بخشی دیگر از سخنان سیدالشهدا(ع) خطاب به یارانش در خصوص اهمیت امربه معروف و نهی از منکر، توضیح داد: حضرت(ع) به یاران خود فرمودند که در برابر چپاول بیت‌المال نهی از منکر کنید؛ شما برای امر به معروف و نهی از منکر کاری نکردید، کدام مال را در این مسیر هزینه کردید و یا کجا برای امر به معروف خود را به خطر انداخته‌اید؛ اگر لازم شد برای امر به معروف خویشان و بستگان خود را هم از دست بدهید و فاصله بگیرید، باید اینکار را بکنید.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با همه توان خود به میدان احیای امر به معروف و نهی از منکر وارد شد، زنان و بستگان، کودکان و جوانان و خویشان خودشان را به میدان آورد که امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند و منظورشان از اینکه امر به معروف هزینه نیاز دارد همین مطلب است.

نکونام با انتقاد از کمرنگ بودن امر به معروف در جامعه توضیح داد: اگر امر به معروف پر رنگ شود فساد از بین می‌رود، طغیان‌گر جولان نمی‌دهد و مؤمنان احساس آرامش می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز آتش زدن مسجد الاقصی در 51 سال قبل بیان کرد: مسجد باید امروز کانون تربیت، کانون مدیریت اجتماع، کانون اجتماع مؤمنان شود و باید تلاش کرد با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر کرونا به وجود آمده این کارکردهای مساجد تقویت شوند.

امام جمعه شهرکرد به سالروز گرامیداشت پزشک اشاره کرد و افزود: جامعه امروز باید ویژه از پزشکان، پرستاران و جامعه درمانی قدردانی کند چون در این آزمون کرونایی که پیش آمد این عزیزان سربلند بیرون آمدند و ما باید کمک کنیم باری از دوش این افراد کاسته شود و این مهم با کم کردن رفت‌و آمدها و جدی گرفتن نکات بهداشتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت هم نکاتی را بیان کرد و گفت: دولت باید در این ایام کارهای صورت گرفته را به مردم گزارش دهد و کارهای خوبی که صورت گرفته را منعکس کنند و البته نقاط ضعفی هم وجود که باید به این نقاط هم پرداخته شود تا برطرف شوند.

  انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول