اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران حسینی

امام‌جمعه بردسکن بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران حسینی در محافل سوگواری امام حسین(ع) تأکید کرد.

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهرستان که در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: برهمه فرض است با رعایت نکات بهداشتی نسبت به قطع زنجیره این ویروس کمک کنند.

امام‌جمعه بردسکن با تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام و ۷۲ یار باوفای ایشان بیان کرد: ضروری است همه هیئت‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محافل عزاداری‌ و سوگواری امام حسین(ع) حضوری باشکوه داشته باشند.

وی با ابراز نگرانی از تصاویر ارسالی از چند روستای این شهرستان که به طبخ غذا پرداخته و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پخش و توزیع بین عزاداران نمودند، انتقاد کرد و افزود: دست‌اندرکاران امر با پیگیری این موضوع تذکرات لازم را به هیئت‌امنای این روستاها بدهند و با نظارت دقیق از تکرار این موارد جلوگیری کنند.

امینی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا از مبلغین و روحانیون خواست در خصوص بحث نذر و اینکه در این وضعیت حاضر برای اجرای نذر باید چه‌کار کنیم توضیحات لازم را به خیرین و مردم ارائه و آنان را نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آگاه کنند.

وی بر لزوم پرداختن روحانیون و مداحان به زمان اجرای برنامه‌های عزاداری در هیئت‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی باید به نحوی شایسته‌ای اجرا شود.

امام‌جمعه بردسکن بابیان اینکه انتظار می‌رود  امسال درب منزل خود را با پرچم سیاه تزیین و هر منزل به یک حسینیه تبدیل شود، ابراز کرد: انتظار داریم علاوه بر نصب پرچم سیاه بر سر درب هر خانه، اتاق اصناف با همکاری اصناف شهرستان فضای شهر را سیاه‌پوش کنند تا بر شکوه و عظمت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در این شهرستان اضافه شود.

وی با گرامیداشت هفته دولت به طرح‌های قابل‌افتتاح شهرستان در این ایام اشاره کرد و اظهار کرد: امسال هم‌زمان با هفته دولت  ۶۰ پروژه با ۴۶ میلیارد تومان هزینه در بردسکن به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از نیمی از این طرح‌ها در مناطق روستایی قرار دارد.

امینی همچنین به موضوع عدم پرداخت حقوق پذیره موقوفات به اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان به‌عنوان متولی آن اشاره کرد و افزود: بعضاً افرادی در شهر زمین‌های موقوفه را در دست دارند ولی حق را پرداخت نمی‌کنند که می‌طلبد موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه بردسکن یادآور شد: حوزه‌های علمیه هیچ ریالی را از دولت دریافت نمی‌کنند، بنابراین حق حوزه‌های علمیه است که با پرداختن حقوقات موقوفه به حوزه‌های علمیه کمک کنیم.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول