اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حال و هوای شهر در محرم| کمک‌ مومنانه به«شمیم حسینی» متبرک شد

با نصب بنر سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه مازندران و تداوم کمک مومنانه با عنوان «شمیم حسینی» نذورات ماه محرم و نیات واقفان که در سال‌های گذشته به پخت غذایی نذری اختصاص می‌یافت در قالب کمک مومنانه اهدا می‌شود.

حال و هوای شهر در محرم| کمک‌ مومنانه به«شمیم حسینی» متبرک شد

هیئت همدلی | به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با فرا رسیدن ایام محرم در حالی‌که مردم ما بعد از هزاران سال همچنان عزادار امام حسین (ع) و یاران شهیدش هستند، شهر همگام با عشاق سیدالشهدا سیاه‌پوش شد.

بار دیگر شمیم محرم فضا را پر کرد و دل‌ها روانه کربلا شد، در سال گذشته درست همین روزها بود که مساجد میزبان مراسم پرشور حسینی بودند، صدای طبل و زنجیرزنی در مراسم دسته‌روی اشک از چشمان هر بیننده‌ای جاری می‌کرد، از شور حسینی در تعزیه‌خوانی، عزاداری خاص در تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان هم که هر چه بگوییم کم است.

گفتنی است در استان مازندران همچون سایر استان‌های کشور،  مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مامزادگان و بقاع متبرکه همزمان با ایام محرم میزبان عزاداری‌ها و محل تجمع عزاداران حسینی هستند ولی شیوع ویروس منحوس کرونا و در پی آن لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کاهش سرایت این ویروس کشنده محرم دیگری را رقم زد.

جالب است بدانیم که در همین روزهای آغازین از محرم با تمهیدات انجام شده توسط متولیان امر در اداره اوقاف و امور خیریه استان مازندران، امامزادگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محلی برای توزیع لوارم پیشگیرانه به عزاداران حسینی شدند.

نکته جالب اینکه در حال حاضر در بقاع متبرکه شهرستان رامسر، ۲ هزار ماسک برای عزاداران زائران و مجاوران بقاع برای توزیع آماده شده است.

علاوه بر آن گردان ۴۱۰ امام حسین (ع) این روزها با محلول ضد عفونی‌کننده تولید امامزاده ابراهیم آمل حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری را در شهرستان آمل ضد عفونی کردند.

ناگفته نماند مراسم پنج شنبه‌های شهدایی یادمان شهید مدافع حرم حاج اسماعیل حیدری در گلزار شهدا به صورت زنده در لایو اینستاگرامی و فضای مجازی در امامزاده ابراهیم (ع) آمل برگزار می‌شود.

با نصب بنر سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه مازندران و تداوم  کمک مومنانه با عنوان «شمیم حسینی» نذورات ماه محرم و نیات واقفان که در سال‌های گذشته  به پخت غذایی نذری اختصاص می‌یافت در قالب کمک مومنانه اهدا می‌شود.

تب‌سنجی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امامزاده عباس (ع) ساری، با حضور مسؤولان از اولین روز از محرم بیانگر تعطیل نبودن این امامزادگان بزرگ در ایام محرم و همچنین فعالیت چند برابری در محرم امسال دارد.

نصب پرچم سیاه رنگ مزین با نام ابا عبدالله الحسین (ع) بر فراز گلدسته‌های امامزادگان یکی دیگر از اقداماتی است که در محرم امسال مشاهده می‌شود.

بنا بر گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه این استان عزاداری ایام محرم بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران برگزار خواهد شد.

در محرم امسال به‌جای برپایی خیمه، موکب‌های عزاداری و پذیرایی انباری از سبد کالا و نذورات مردمی در همان مکان‌های سابق بر پا خواهد شد و در عوض مراسم دسته‌روی، مردم با فاصله حداقل یک و نیم متری از هم از دور رو به قبله نمای اماکن مذهبی به عزاداری می‌پردازند.

تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی در گوشه گوشه شهر، حال و هوای دیگری به محرم امسال داد، در سال گذشته چنین ایامی حاج قاسم لباس سیاه عزاداری بر تن کرده و سینه‌زنان در عزای سیدالشدا می‌گریست ولی مدتی نگذشت که خون پاکش همچون حسین (ع) و یارانش در خاک عراق ریخته شد....

امروز مردم ما امنیت را مدیون خون شهیدان می‌دانند، محرم ماه عزای سرور همه شهیدان است، کرونا نمی‌تواند مانع عزاداری مردم همیشه حاضر در صحنه در کشور ما شود.

به گزارش فارس؛ محرم امسال شاهد سبک متفاوت از عزاداری خواهیم بود که نه تنها با شور بلکه با شعور حسینی همراه خواهد بود.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول