اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اجرای طرح مقابله با تغییر کاربری اراضی در آذربایجان غربی

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: طرح مقابله با تغییر کاربری اراضی به منظور صیانت از تولید محصولات کشاورزی و امینت غذایی مردم در آذربایجان غربی اجرایی می شود.

اجرای طرح مقابله با تغییر کاربری اراضی در آذربایجان غربی

علی اصغر امینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه برای حفظ کاربری اراضی و باغات کشاورزی ۶۰ مورد با تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان خوی مقابله شده، اظهار داشت: مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با هدف صیانت از تولید محصولات کشاورزی و امینت غذایی مردم صورت می گیرد.

وی افزود: در تحق اهداف این طرح امسال 60 فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی و باغات کشاورزی شناسایی و با دستور مقام قضایی قانون مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز باغات و اراضی در آنها اجرا شده است.

امینی تصریح کرد: در اجرای این قانون 29 هزار مترمربع از باغات و اراضی کشاورزی که با تغییر کاربری به ویلا و سایر مثحدثات تبدیل شده بودند قلع و قمع شد و افراد مکلف به بازگرداندن آنها به حالت اولیه شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز با راه اندازی شعبه دادگستری در منطقه گردشگری فیرورق بوده است، گفت: در دو ماه گذشته با تاسیس این شعبه در 3مرحله طرح مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در 3قطعه زمین بزرگ اجرا شد که این اراضی با فرصت طلبی افراد سودجو به دهها قطعه کوچک برای فروش تبدیل شده بودند.

امینی با بیان اینکه بر اساس قانون این اراضی و باغات به حالت اولیه بازگشت و افراد فرصت طلب با تشکیل پرونده به پرداخت جرایم سنگین محکوم شدند، از مردم خواست هنگام معامله و قصد تغییر کاربری روند کار را از جهاد کشاورزی استعلام کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول