اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دولت برای منافع خود اصل 44 قانون را اجرا نمی‌کند

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با تأکید بر لزوم توجه دولت به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: طبق قانون تعاونی باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را در دست بگیرد ولی این امر سه درصد بیشتر نیست زیرا دولت به دلیل اینکه منافعی دراین‌بین دارد نمی‌خواهد اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرایی کند.

دولت برای منافع خود اصل 44 قانون را اجرا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی، قانون در راستای حمایت از کارآفرینی وجود دارد، اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید، حمایت از سرمایه‌گذار و فضای کسب‌وکار، اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون حمایت از کالای ایرانی‌ ازجمله مهم‌ترین قوانین وجود در عرصه حمایت از کارآفرینی است که در کشور وجود داشته و توسط مجلس شورای اسلامی تصویب‌شده است.

وی صندوق‌ توسعه ملی را یکی از صندوق‌های مهم در راستای حمایت از کارآفرینی در کشور معرفی کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه تأکید ویژه به‌‌‌ حمایت از بازار کسب‌وکار شده و هم‌چین صندوق ذخیره ارزی، توسعه ملی، تبصره ۱۴ و ۱۸، سه و چهار برنامه‌وبودجه در راستای حمایت از کارآفرینی گام برمی‌دارند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه نهادهای اجرایی باید در راستای حمایت از کارآفرینی در کشور گام‌های بسیار مهمی را بردارند، بیان کرد: تحریم، کرونا و مشکلات اقتصادی ازجمله موانع موجود در حوزه کارآفرینی بوده و مجلس شورای اسلامی به آن واقف است لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی و دولتی باید در سال جهش تولید گام‌های مؤثری را بردارند.

کوچکی نژاد با تأکید بر لزوم توجه دولت به اصل ۴۴ قانون اساسی افزود: طبق قانون، تعاونی باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را در دست بگیرد ولی این امر سه درصد بیشتر نیست زیرا دولت به دلیل اینکه منافعی دراین‌بین دارد نمی‌خواهد اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرایی کند.

وی یکی از وظایف مجلس را رفع مشکلات قانونی در حوزه کارآفرینی برشمرد و تصریح کرد: دولت باید مشکلات و موانع را شناسایی کرده‌ و در اختیار مجلس قرار دهد تا این نهاد قانون‌گذار با بهره‌گیری از ظرفیت قانونی خود موانع را برطرف کند زیرا انجام این کار منجر به روان شدن فضای کسب‌وکار می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تفکر انقلابی در پیشرفت اقتصادی کشور گفت: کشور در حوزه نفت و بنزین دارای شدیدترین تحریم‌ها هست ولی شاهد آن هستیم که با تفکر انقلابی بیشترین جهش را در این دو حوزه داشتیم که این امر نشان می‌دهد تفکر انقلابی می‌تواند باعث پیشرفت کشور شود.

کوچکی نژاد از ابلاغ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و‌ افزود: دولت ۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش دریافت می‌کرد ولی دولت باید منابع فرار مالیاتی خود را که بیش از ۵۰‌ هزار میلیارد تومان است روی بیاورد زیرا منابع مالیاتی دولت در قانون بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بوده و‌‌ قابلیت رسیدن به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان را هم دارد.

وی با اذعان به اینکه گروه‌های مشاوره‌ای باید کار هدایت سرمایه‌گذاری را انجام دهند، بیان کرد: اگر در سرمایه‌گذاری از ظرفیت گروه‌های مشاوره‌ای استفاده شود شکست کارآفرینی در کشور غیرممکن است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول