اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مردم «نایسر» نیازمند حمایت دولت هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در ناحیه منفصل شهری نایسر قشری ضعیف از لحاظ مالی و معیشتی سکونت دارند که نیازمند حمایت دولت و شناسایی از سوی تشکل‌های مدنی هستند.

مردم «نایسر» نیازمند حمایت دولت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به همراه فرانک قدسی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان صبح امروز از موسسه مردم نهاد نوای باران در ناحیه منفصل شهری نایسر بازدید کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جریان این بازدید از اقدامات موسسه مردم نهاد نوای باران که در راستای توانمندسازی زنان محله، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم محله در ایام کرونا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تامین بخشی از نیازهای مادی دانش‌آموزان محله و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این ناحیه صورت گرفته است، قدردانی کرد.

 خوش‌اقبال در ادامه گفت: نایسر از این لحاظ که جمعیت قابل توجهی در آن ساکن است از جنبه‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: در ناحیه منفصل شهری نایسر قشری ضعیف از لحاظ مالی و معیشتی سکونت دارند که نیازمند حمایت دولت و شناسایی از سوی تشکل‌های مدنی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: از اینکه این انجمن توانسته با ظهور و اثربخشی خود قسمتی از مشکلات مردم این ناحیه را با اقدامات ارزنده با اتکاء و استفاده از ظرفیت مردمی حل نماید جای تقدیر و تجلیل است.

خوش‌اقبال با بیان اینکه موسسه مردم نهادی که بتواند با عشق به شهروندان از حداقل امکانات در راستای رفاه اجتماعی و فرهنگی استفاده کند می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر و  یاریگر دولت باشد.

وی با بیان اینکه مردم نایسر همواره همگام و همراه با نظام بوده و هستند لذا لایق بهترین خدمات خواهند بود.

توانمندسازی  زنان بدسرپرست و خودسرپرست

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان نیز در این بازدید  ضمن قدردانی برای اقدامات اجتماع محور این موسسه مردمی اظهار داشت: این موسسه از جمله سازمان‌های مردم نهاد فعال استان است که همواره شاهد رشد و بالندگی آن در زمینه‌های مختلف هستیم.

فرانک قدسی تصریح کرد:توانمندسازی  زنان بدسرپرست و خودسرپرست یکی از اقدامات این دفتر در راستای استقلال مالی و اشتغالزایی این قشر آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به مشکلات انبوه نایسر ادامه داد: در این ناحیه مشکلات مردم از جنبه‌های گوناگون به حدی زیاد و عمیق و نیازمند تلاش و حمایت بیشتر تشکل‌های مردمی و نهادهای دولتی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با اشاره به ایجاد دفاتر تسهیلگری در نایسر افزود: درسال‌های اخیر دولت اقدامات زیادی از جمله ایجاد این دفاتر در راستای احصای مشکلات مردم و استفاده از ظرفیت مردمی در حل این مشکلات انجام داده است.

قدسی با بیان اینکه بدون مشارکت مردم، دولت به تنهایی کاری به پیش نخواهد برد، گفت: برون‌سپاری بخشی از کارهای دولت به انجمن‌ها و موسسات مردمی در دست اجرا است.

سرانه فضای ورزشی در نایسر «صفر» است

مدیرعامل انجمن مردمی نوای باران در این جلسه به اقدامات این موسسه گریزی زد و گفت: این موسسه  حدود ۱۴ سال به مردم محروم نایسر در زمینه‌های مختلف خدمات زیادی ارائه داده است.

آزاد سهرابی خاطرنشان کرد: با همکاری فنی و حرفه‌ای برای زنان این ناحیه یک هزار و ۵۰۰ گواهی اشتغال خیاطی صادر شده است که همه این افراد در محله مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه ناحیه منفصل شهری نایسر با ۸۵ هزار نفر جمعیت دارای مشکلات متعددی از جمله نبود فضای ورزشی است، افزود: سرانه فضای ورزشی در کشور یک متر، در سنندج ۹ سانتیمتر و در نایسر صفر است.

وی با بیان اینکه نایسر با ۸۰ هزار نفر جمعیت لکه آموزشی، خدماتی و ورزشی ندارد، افزود: آسیب‌های اجتماعی در این ناحیه فراوان احساس می‌شود که در این راستا این موسسه از طریق مشاوران روانشناسی سعی بر کاهش مشکلات و آسیب‌ها دارد اما تنها مشاور کافی نیست مردم این منطقه از کمترین امکانات رفاهی و ورزشی برخوردار نیستند که خود زمینه ساز بسیاری از آسیب‌ها خواهد شد.

سهرابی با بیان اینکه ورزش پدیده‌ای اجتماعی است که از بسیاری آسیب‌ها از جمله اعتیاد، بزه، جرم و سایر موارد جلوگیری خواهد کرد، افزود: مردم این منطقه لایق برخورداری از امکانات و حقوق شهروندی هستند.

مدیرعامل انجمن مردمی نوای باران اضافه کرد: آموزش و پرورش هیچ زمینی در این ناحیه برای ایجاد فضای ورزشی اختصاص نداده لذا در این راستا باید ورود کند چراکه مردم این منطقه همگام با سیاست‌های دولت گام برداشته‌اند و لیاقت رسیدگی و خدمت را دارند.

سهرابی خطاب به اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان کردستان در خصوص اختصاص زمین و سالن ورزشی چند منظوره در نایسر تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد این دو سازمان برای این مهم به تفاهم‌نامه‌ای برسند.

مدیرعامل انجمن مردمی نوای باران با بیان اینکه در نایسر ۱۵ مدرسه با انبوهی از دانش آموزان بی بضاعت و محروم از کمترین امکانات مادی و رفاهی وجود دارد ، خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل این موسسه برای ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز لباس و لوازم‌التحریر و دیگر ملزومات تهیه شده است.

وی افزود: ۸۷ کودک بی بضاعت، بدسرپرست و بی‌سرپرست در این ناحیه شناسایی شده که تحت پوشش کمک‌های مادی و معیشتی این موسسه است.

به گفته سهرابی، طی این چند سال  فعالیت انجمن مذکور،  بیش از ۳هزار دست مانتو شلوار به دانش‌آموزان کم برخوردار این ناحیه اهدا شده است.

به گزارش فارس؛ ماه گذشته هم رئیس قوه قضائیه دستور داد تا مشکلات منطقه نایسر بررسی و رفع شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول