اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح و کلنگ‌زنی 76 پروژه هفته دولت در فیروزکوه

فرماندار شهرستان فیروزکوه از افتتاح و کلنگ‌زنی 76 پروژه به مناسبت هفته دولت در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، عمرانی و اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 76 پروژه هفته دولت در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، مهدی یوسفی‌جمارانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن هفته دولت 76 پروژه کشاورزی، صنعتی، عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ‌بر 222 میلیارد تومان در شهرستان فیروزکوه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج پروژه کلنگ‌زنی و 71 پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری است، افزود: پروژه‌های بخش خصوصی شامل 6 پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر و پروژه‌های دولتی شامل 70 پروژه با اعتباری بالغ بر ۴8 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی برای ۱۱۲ نفر است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، برای 212 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 860 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: در بخش عشایری و روستاهای فاقد دهیاری، 11 پروژه با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود؛ اهم پروژه‌ها شامل حمام خورشیدی انسانی، حمام ضدکنه عشایری، آبرسانی روستای طارم و ماهیان(احداث مخزن)، بهسازی جاده عشایری و جدولگذاری است.

یوسفی‌جمارانی در خصوص پروژه‌های بخشداری مرکزی فیروزکوه تصریح کرد: در بخش مرکزی فیروزکوه، 27 پروژه با اعتباری‌ بالغ‌بر 62 میلیارد ریال از جمله نصب دوربین مداربسته روستایی، بهسازی معابر روستایی و ساماندهی محل دفن زباله روستای طارس قابل افتتاح و کلنگ‌زنی است.

وی با اشاره به اینکه هشت پروژه در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه با اعتبار 120 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: اهم این پروژه‌ها شامل بهسازی معابر، آبرسانی به روستای زرمان، ایجاد مجتمع گردشگری در نجفدر و برپایی سیاه چادر در ورسخواران است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه از افتتاح و کلنگ‌زنی 12 پروژه با اعتبار 123 میلیارد ریال توسط شهرداری فیروزکوه در هفته دولت خبر داد و افزود: احداث پل 18 متری، افتتاح پارک خلیج فارس، تکمیل مجتمع تجاری شهرداری، افتتاح جایگاه سوخت سیار و همچنین افتتاح مرکز معاینه فنی با اعتبار بالغ بر 35میلیارد ریال و اشتغال 8 نفر توسط بخش خصوصی با همکاری شهرداری از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرداری به شمار می‌رود.

یوسفی‌جمارانی ادامه داد: در بخش بنیاد مسکن سه پروژه با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد و 800 میلیون ریال شامل اجرای آسفالت از محل قیر یارانه‌ای در روستای حصاربن، آسور دهین و در بخش منابع طبیعی یک پروژه با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال همچون آبخیزداری، حفاظت خاک و پیشگیری از فرسایش زیر حوزه روستاهای ارو، طرود، جلیزجند و سله بن افتتاح می‌شود.

وی گفت: در حوزه منطقه برق پنج پروژه با اعتباری بالغ‌بر 57 میلیارد ریال شامل اصلاح شبکه در روستاهای وزنا، زرمان، سرخدشت، کلنگ‌زنی تامین برق روستاهای امارت (عروس پران) و حسن آباد و در حوزه نوسازی مدارس یک پروژه احداث مدرسه شماره دو مسکن مهر دشت ناصر با اعتباری بالغ‌بر 45 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به بخش‌های صنعتی و اقتصادی تصریح کرد: در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه دو پروژه شبکه مخبرات فیبرنوری و جدول‌گذاری با اعتباری بالغ‌بر 41 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود؛ همچنین پنج واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال از طریق بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/67015/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول