به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، مجتبی کبیری یگانه تحلیلگر رسانه، در برنامه از سکوت تا بایکوت شبکه رادیویی گفتوگو؛ با اشاره به آغاز کنش گری منفی رسانه های معاند همزمان با آغاز محرم گفت: رسانه های خارجی تاسوعا، عاشورا و محرم را بعنوان سرفصل روز خود قرار دادند و این موضوعات را در حزه میدانی پیاده سازی کردند
وی دویچوله، آناتولی، رادیو زمانه، رادیو فردا، ایران اینترنشنال، العربیه، من و تو و بی بی سی را 8 رسانه ای معرفی کرد که در مقابل سه گانه محرم، کرونا و عاشورا در ایران موضع گیری منفی داشتند.
کبیری یگانه با بیان این مطلب افزود: عزاداری و سلامت دو کلید واژه ای است که به وفور در خبرهای پیاده سازی شده ی این رسانه ها دیده می شود.
وی ادامه داد: رسانه دویچوله از عزاداری بسیار سخن گفته ولی بخش سلامت را بسیار کمرنگ نشان می دهد و هرچه به سمت تاسوعا و عاشورای حسینی پیش می رویم، کلید واژه عزاداری کمرنگ شده و کلید واژه سلامت توسط این رسانه ها پررنگ می شود.
کبیری یگانه خاطرنشان کرد: بی بی سی سکان دار موج دوم این جریان و دوگانه سازی این عملیات روانی است و این پاسکاری رسانه ای در خروجی اندیشکده ها دیده می شود.
انتهای پیام/