اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قانونمداری هیئت‌های گلستانی مثال‌زدنی است/ هیئت‌های مذهبی الگوی بی‌بدیل همزیستی با کرونا

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات سوگواری اباعبدالله (ع) در سطح استان، گفت: قانونمداری هیئت‌های گلستانی مثال‌زدنی است.

قانونمداری هیئت‌های گلستانی مثال‌زدنی است/ هیئت‌های مذهبی الگوی بی‌بدیل همزیستی با کرونا

حجت‌الاسلام محسن کیایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه امسال شیوع بیماری کرونا بر همه اتفاقات و رخدادهای جهان تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: ما به همه دنیا نشان دادیم که فقهی پویا و به روز داشته و با بهره‌گیری از درس‌های دینی و مکتبی توجه بیشتری به بهداشت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه محرم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به سبک و سیاقی خاصی برگزار می‌شود، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند قشر مذهبی بیش از همه اقشار نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام خواهد داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با تاکید بر اینکه براساس گزارش‌هایی که از سراسر استان دریافت کرده‌ام مراسمات سوگواری سالار شهیدان باشکوه و در عین حال با رعایت ضوابط بهداشتی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: سلامت مردم همواره مورد نظر ما و جامعه دینی و مذهبی بوده و سفارش ما به ائمه محترم جمعه نیز تاکید بر توجه به سلامت مردم در ارتباط با مدیران هیئت‌ها، مداحان و روحانیون بوده است.

کیایی با اشاره به اینکه معرفت و شعور حسینی خود بر رعایت بهداشت و سلامت جمعی تاکید می‌کند، ادامه داد: باید به همه نشان دهیم که می‌توانیم الگویی مناسب برای همزیستی با کرونا باشیم و در عین برگزاری باشکوه و انقلابی مراسمات ماه محرم نسبت به سلامت خود و مردم نیز بی‌توجه نباشیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های ائمه جمعه برای برگزاری جلسات توجیهی ویژه هیئت‌های مذهبی و متولیان مراسمات سوگواری، تصریح کرد: از همت بالا، توجه و اطاعت همه مجموعه‌های مذهبی و هیئت‌ها از ستاد ملی مقابله با کرونا صمیمانه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول