اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کارگران شهرداری تبریز از ترس بیکار شدن، نمی‌توانند اعتراض کنند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: متاسفانه کارگران فضای سبز از ترس از دست دادن کار خود حتی اگر‌ حقوقشان به‌طور کامل پرداخت نشود، نمی‌توانند اعتراضی بکنند.

کارگران شهرداری تبریز از ترس بیکار شدن، نمی‌توانند اعتراض کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، لایحه شـهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز لحاظ دسـتمزد کارگران به میزان تعیین شده و افزایش هزینه‌های جانبی و اعمال آن در سقف قرارداد پیمانکاران برنده شـده در مناقصه در سال  ۹۸در قالب اعتبارات بودجه پیشـنهادی سال  ۱۳۹۹ و دفترچـه فهرست بهـا، حفظ، نگهداری و توسعه فضـای سبز مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد.

محمدباقر بهشتی در این خصوص گفت: این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد و استدلال شهرداری این بود که زمانی که مناقصه برگزار شد، پیمانکاران براساس نرخ دستمزد ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ پیشنهاد داده‌اند اما نظر کمیسیون برنامه و بودجه این است اگر پیمانکاران این موضوع را در خصوص افزایش دستمزدهای کارگران انجام می‌دهند این موضوع مورد تائید کمیسیون برنامه و بودجه است.

فرج محمدقلیزاده  نیز گفت: وقتی مناقصه برگزار می‌شود و افراد با یک درصد برنده می‌شوند اگر درصدی که الان افزایش داده می‌شود در زمان مناقصه انجام می‌شد افراد دیگری این کار را انجام می‌دادند.

وی افزود: در پیمان‌های حجمی ما به صورت حجمی کار می‌کنیم پس نباید به تعداد نفرات دستمزد آنها افزایش یابد

همچنین در ادامه شکور اکبرنژاد یادآور شد: هزینه‌ا واقعاً نسبت به پیش‌بینی‌ها افزایش یافته و باید افزایش قیمت نیز انجام شود.‌

اکبرنژاد گفت: کارگران خدمات فضای سبز باید با عشق و علاقه فعالیت کنند که نیاز است حق و حقوق آنها به‌درستی و عادلانه پرداخت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تسلیت ایام محرم و  تبریک روز پزشک گفت:  ارائه لایحه افزایش قیمت‌ها در راستای افزایش حقوق کارگران فضای سبز اقدام مثبتی است که از این موضوع قدردانی می‌کنیم.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز، متذکر شد: مشکلات کارگران فضای سبز که عموماً پرداخت حقوق آنها با مشکل مواجه است با برگزاری چند جلسه  پیگیری شد و نهایتاً دلیل عدم پرداخت را مابه‌التفاوت قیمت‌ها اعلام‌کردند که افزایش قیمت‌ها باعث شده نتوانند حقوق‌ها را پرداخت کنند.

غلامحسین مسعودی‌ریحان ادامه داد: با مجوز شورا این شرکت‌ها می‌توانند به موقع حقوق‌ها را پرداخت کنند و بهانه‌ای نداشته باشند.

وی اذعان داشت: در زمینه افزایش قیمت‌ها تنها دستمزد کارگران نیست بلکه سایر قیمت‌ها نیز افزایش داشته است.

مسعودی‌ریحان گفت: باید ساز و کاری تعریف شود تا حق و حقوق کارگران با افزایش حقوق تامین شود و به نحوی نباشد که افزایش حقوق به جیب پیمانکاران برود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان داشت: متاسفانه کارگران فضای سبز از ترس از دست دادن کار خود حتی اگر‌ حقوقشان به طور کامل پرداخت نشود، نمی‌توانند اعتراضی بکنند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت تنها باید برای افزایش حقوق کارگران باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز، ابراز کرد: با توجه به افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال ۹۹ و عدم کفاف برآورد پیمانکاران برای پرداخت حقوق پیشنهاد می‌کنم متمم قرارداد با پیمانکاران انعقاد شود.


فریدون بابایی‌اقدم نیز اظهار داشت: در حوزه فضای سبز صدای واحد وجود ندارد از شهردار می‌خواهیم برای یک صدایی در فضای سبز متولی را سازمان فضای سبز قرار دهند.

وی تاکید کرد: با وجود نامه‌های سازمان فضای سبز مبنی بر رفع مشکلات در پارک‌ها هنوز شهرداران مناطق این موضوعات را حل نکرده‌اند که لازم است در این زمینه یک متولی وجود داشته باشد.

کریم صادق‌زاده افزود: از ابتدا در جریان لایحه هستم و این کار در جهت ارائه کامل حق و حقوق کارگران است و موجب می‌شود حقوق آنها به درستی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: دولت اقدام نامناسبی انجام داد که تورم را ۴۰ درصد اعلام کرد اما افزایش حقوق کارگران را ۲۰ درصد اعلام کرده اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیگیری‌های انجام شده از طریق قوه قضائیه به‌زودی حقوق کارگران ۴۱ درصد افزایش خواهد یافت و این موضوع به‌زودی اعلام می‌شود.

صادقزاده گفت: افزایش حق مسکن کارگران که قرار بود ۵۰۰ هزار تومان شود از ۱۰۰ هزار به ۳۰۰ هزار افزایش یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در تصویب لایحه این موضوع نیز که در صورت اعلام قوانین وزارت کار به صورت خودکار قیمت ‌ا براساس مصوبه  وزارت کار باشد و نیازی به تصویب مجدد نباشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم دست به دست هم دهیم و و با همکاری یکدیگر مشکلات کارگران‌ را رفع کنیم، تاکید کرد: سفر اخیر شهردار تبریز به تهران که برای پیگیری تبدیل وضعیت‌ها بود، باید در جلسه‌ای جزئیات آن اعلام شود که در راستای افزایش امنیت شغلی کارگران شهرداری است و امیدوارم در این خصوص سربلند باشیم و حق و حقوق کارگران به درستی پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اضافه کرد: از شهرداری تبریز در خصوص اهتمام به افزایش حقوق کارگران در کنار مشغله‌های دیگر تشکر می‌کنیم.

​​​​​​​فرج قلیزاده گفت: پول پرداختی به پیمانکاران به‌صورت یک‌جا به پیمانکاران پرداخت می‌شود و هیچ‌ ضمانتی برای رسیدن این افزایش قیمت به دست کارگران وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌دهم تیمی مشخص شود تا مکانیسم‌های مناسب برای این پرداخت مشخص شود تا به‌نام کارگران به کام پیمانکاران نباشد.
 
لایحه شهرداری تبریز در خصوص مصوبه لحاظ دستمزد کارگران به میزان‌ تعیین شده و هزینه‌های جانبی به تصویب رسید.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول