اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایاد علاوی: آمریکا به بهانه ائتلاف، توطئه علیه عراق را هدایت می‌کند

رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق و اولین نخست‌وزیر این کشور پس از سقوط صدام، می‌گوید که آمریکا به بهانه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با همراهی بریتانیا و فرانسه، توطئه علیه عراق را هدایت می‌کند.

ایاد علاوی: آمریکا به بهانه ائتلاف، توطئه علیه عراق را هدایت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق، امروز یکشنبه (۲۳ آگوست) طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد که آمریکا رهبری یک توطئه علیه عراق را با همکاری فرانسه و بریتانیا در ائتلاف بین‌المللی در دست گرفته است تا عراق را نابود کند.

پایگاه خبری «سومر» با اشاره به این گفت‌وگوی تلویزیونی به نقل از علاوی نوشت: اوضاع در عراق بسیار سخت و دشوار است و نمی‌توان با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و نامشخص آن را اصلاح کرد. در کنار سلاح‌های خارج از قانون و وضعیت امنیتی و سیاسی بی ثبات،  برخی طرف‌های بین‌المللی نیز طی ۱۷ سال گذشته به دنبال تخریب کشور به هر شیوه ممکن هستند.

رئیس ائتلاف الوطنیه که نخستین نخست‌وزیر پس از سقوط صدام بود، تصریح کرد: آمریکا با همکاری فرانسه و بریتانیا توطئه برای تخریب عراق را هدایت می‌کند و ترکیه نیز با حمایت از شبه‌نظامیان مسلح در داخل عراق و برخی طرف‌های سیاسی به دنبال ایجاد نابسامانی در این کشور است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول