اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فعالیت 25 کارگاه ماسک دوزی با نظارت بسیج اصناف در قم

مسؤول سازمان بسیج اصناف قم گفت:25 کارگاه تحت نظارت بسیج اصناف در حال تولید ماسک های خانگی و 3 لایه کارگاهی هستند.


فعالیت 25 کارگاه ماسک دوزی با نظارت بسیج اصناف در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سرهنگ عباس روحی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت بسیج اصناف برگزار شد، با اشاره به تعداد شهدای اصناف در کشور اظهار کرد: 11 هزار شهید اصناف در کشور شناسایی شدند که هزار شهید مربوط به قم می شوند.

وی شمار شهدای ترور که مربوط به اصناف می شوند را مورد اشاره قرار داد و گفت: 500 شهید ترور از بازاریان و کسبه بودند و با بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد 40 شهید با شغل های مختلف در قم داریم که مورد ترور قرار گرفتند که نشان می دهد همه اصناف دغدغه حفظ انقلاب را داشته اند.

مسوول سازمان بسیج اصناف قم به نقش اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: از 6 هزار شهید استان قم یک ششم آنان را شهدای اصناف تشکیل می دهند .

وی با عنوان اینکه در ایام انقلاب اسلامی چندماه بازارقم تعطیل شد، گفت: حرکت خودجوش قم در تعطیلی بازار موجب شد که بازاریان دیگر نقاط کشور از قم الگو بگیرند.

سرهنگ روحی با اشاره به نفش اصناف قم در دفاع مقدس بیان کرد: بازاریان قمی در راه انقلاب و دفاع مقدس از مال و جان خود گذشتند و پس از دفاع مقدس نیز در سازندگی و بازسازی کشور نقش موثری را ایفا کردند و در تحریم های اقتصادی نیز به عنوان افسران جنگ اقتصادی در خط مقدم قرار گرفتند.

 

وی به شمار واحدهای صنفی براساس اصلاحات صورت گرفته اشاره و ابراز کرد: 50 واحد صنفی در قم فعالیت دارند که شامل بیش از 40 هزار صنفی در این استان فعال هستند.

مسوول بسیج اصناف در قم با اشاره به اینکه ماموریت های مختلفی در بسیج اصناف دنبال می شود، تصریح کرد: اصناف ماموریت های مختلفی دارد که خوشبختانه یکی از ماموریت های آن جذب ، سازماندهی و به کار گیری اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی است که در این عرصه بیش از 15 هزار نفر از اصناف جذب بسیج شدند که استان قم رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد.

وی با تاکید بر تحکیم بنیه اعتقادی و دینی اصناف استان  قم از سوی بسیج اصناف به برگزاری دوره های فقه بازار اشاره و بیان کرد: 3 هزار نفر از کسبه و بازاریان قمی در کلاس های آموزشی فقه بازار شرکت کردند.

مسوول بسیج اصناف قم با تاکید بر ضرورت کمک به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از با حمایت از تولید کالای ایرانی، گفت: بسیح اصناف استان قم در این راستا واحدهایی که کالای ایرانی به فروش می رسانند را شناسایی و مورد تشویق قرار می دهد.

وی برضرورت حمایت از مشاغل آسیب دیده تاکید و بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس  کرونا چندین ماه فعالیت های اقتصادی واحدهای صنفی تعطیل شد و در عید نوروز آسیب ها و خسارات فراوانی به اصناف وارد شد که برای جبران بخشی از این خسارات بسیج اصناف قم پیشگام شد.

سرهنگ روحی با عنوان اینکه موضوع تهیه بسته های معیشتی مدنظر بود، گفت: بیش از هزار و 200  بسته معیشتی در قالب اقلام توزیع شد و همچنین به واحدهای صنفی کمک نقدی  صورت گرفت.

مسوول بسیج اصناف استان قم با عنوان اینکه محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان مورد را مورد توجه قرار داده ایم، عنوان کرد: در این راستا گروه های جهادی تشکیل شده است که به مردم خدمات رسانی داشته باشند. گروه تعمیر لوازم خانگی یکی از این گروه ها است که به تعمیر لوازم خانگی نیازمندان اهتمام دارد.

وی از تشکیل گروه جهادی عمرانی خبر داد و عنوان کرد: این گروه  به تعمیر منازل مسکونی نیازمندان اهتمام دارند و  به صورت رایگان به تعمیر عمرانی منازل مسکونی نیازمندان می پردازند.

سرهنگ روحی با بیان اینکه یکی از موضوعات خدمت رسانی ما در زمینه ازدواج آسان است، تصریح کرد: در این طرح با مشاغلی که با ازدواج مرتبط هستند ارتباط برقرار کرده و در راستای ازدواج آسان اهتمام داریم.

وی با اشاره به اقدام  بسیج اصناف در مقابل موج دوم شیوع ویروس کرونا گفت: با ماموریت از سوی ستاد کرونا در زمینه تولید و توزیع ماسک اقدامات لازم را انجام دادیم و در این راستا به تولید ماسک های خانگی و 3 لایه کارگاهی اهتمام داریم .

مسوول سازمان بسیج اصناف قم خاطر نشان کرد:25 کارگاه تحت نظارت بسیج اصناف در حال تولید ماسک های خانگی و 3 لایه کارگاهی هستند که روزانه 20 هزار ماسک خانگی توسط بسیح اصناف استان تولید و در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها توزیع می شود و 70 هزار ماسک های سه لایه در کارگاه ها در حال تولید است.

انتهای پیام/78005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول