اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راه‌اندازی بیمارستان جهرم منوط به تحقق وعده وزارت راه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در صورتی که وزارت راه و شهرسازی به قول و وعده خود عمل کند، امسال شاهد افتتاح بیمارستان ۳۱۰ تخت‌خوابه جهرم خواهیم بود.

راه‌اندازی  بیمارستان جهرم منوط به تحقق وعده وزارت راه است

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان ظهر یکشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: نیاز جامعه به انتقال اطلاعات صحیح و دقیق در شرایط کنونی که کرونا جهان را درگیر کرده، بیش از هر زمان دیگری محسوس و مهم است. 

وی افزود: در این میان رسانه ها و خبرنگاران در صف مقدم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی قرار دارند و با اطلاع رسانی مناسب نقش مهمی در انتقال اخبار حوزه بهداشت و درمان برای مبارزه با این ویروس ایفا می‌کنند.

رئیس دانشکاه علوم پزشکی جهرم بیان داشت: معتقدیم یکی از عوامل موثر بازدارنده در حیطه کرونا که می‌تواند به مردم کمک کند، حضور به موقع رسانه‌ها است که در این برهه از زمان بسیار موثر بوده و از شهروندان تقاضا داریم به هشدار رسانه ها توجه داشته باشند. 

رحماینان با اشاره به اینکه در زمینه کرونا تنها موردی که می‌توانند به کادر درمان و کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند خود مردم هستند، گفت: متاسفانه در جهرم جوان‌ترین فوتی ۲۵ ساله و مسن‌ترین فوتی ۹۵ ساله بوده بنابراین همه مردم باید به نکات بهداشتی توجه کنند چرا که می‌بینیم در همه گروه های سنی امکان ابتلا و درگذشت وجود دارد. 

وی ادامه داد: در شهرستان جهرم متاسفانه تعداد بیماری‌های زمینه ای مانند فشار خون و دیابت زیاد است و این موضوع یکی از دلایل افزایش تعداد فوتی‌ها است. 

رئیس دانشکاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه بیماران مثبت مبتلا به کرونا تا مدت زمان قرنطینه در شهر تردد نکنند، افزود: متاسفانه امروز قریب به ۴۰ درصد موارد مثبت در شهرستان تردد دارند که می‌توانند موجب آلودگی در شهر بشود.

رحمانیان با اشاره به اینکه هزینه ها و مخارج بخش کرونا بسیار زیاد است، افزود: ماهیانه چیزی قریب به یک میلیارد تومان تنها برای پرسنل و کادر درمان تجهیزات حفاظتی خریداری می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اگر وزارت راه و شهرسازی به قول و وعده خود عمل کند امسال شاهد راه‌اندازی بیمارستان بزرگ جهرم خواهیم بود، اظهار کرد: تهیه تجهیزات بیمارستان ۳۱۰ تخت‌خوابه جهرم که بر عهده مجموعه وزارت بهداشت بوده، خریداری و آماده شده است و جذب پرسنل هم از طریق آزمون استخدامی کشوری انجام شده و ۵۰ درصد افراد استخدام شده بومی جهرم هستند.

رحمانیان گفت: از شهروندان تقاصا داریم حساسیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کاهش ندهند چرا که تغییر رفتار شهروندان در یک ماه بعد خود را نشان می‌دهد و ما استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان توصیه می‌کنیم حتی اگر وضعیت جهرم از قرمز خارج شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار صنف در شهرستان جهرم و خفر وجود دارد، اذعان داشت: تیم بهداشت محیط دانشگاه از ۱۲ هزار صنف بازرسی و بازدید کردند که در مجموع هزار اخطاریه صادر شده و ۳۰۰ صنف هم پلمپ شدند و همچنان بازرسی ها را ادامه و با هرگونه تخلف که موجب شیوع بیماری شود برخورد می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه سرو قلیان در قهوه‌خانه ها و باغ رستوران ها همچنان ممنوع است اگر موردی گزارش شود و یا در بازدید گشت‌های مشترک مشاهده شود با آنان برخورد خواهد شد، گفت: از عمومی مردم خواهش می‌کنیم در مکان‌های عمومی به هیچ عنوان از قلیان استفاده نکنند چرا که ممکن است خود و خانواده خود را آلوده کرده و موجب شیوع بیماری شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول