اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد عزاداری در شرایط کرونایی فصل‌الخطاب است

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و با بیان اینکه حفظ سلامتی خود و دیگران از معروفات و به خطر انداختن جان خود و دیگران از منکرات است، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد عزاداری در شرایط کرونایی فصل الخطاب است.

فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد عزاداری در شرایط کرونایی فصل‌الخطاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام عمران حسینی نسب عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اهمیت عزاداری  اشاره کرد و با بیان اینکه مجالس عزای امام حسین (ع) مورد عنایت آن حضرت است، اظهار داشت: برپایی مجالس عزای امام حسین (ع) نشانه تعظیم شعائر الهی و محبت به اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه از سال ۱۳۷۱ هفته اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده، با اشاره به بیانات امام حسین(ع) از مکه تا کربلا از جمله در مبارزه با باطل و جلوگیری از انحراف جامعه اسلامی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد و حداقل مرتبه آن تذکر قلبی و بعد تذکر زبانی است، قیام امام حسین علیه‌السلام را بالاترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: انحراف رهبری جامعه اسلامی از مسیر حق بالاترین منکر بود، لذا امام حسین (ع) علیه آن قیام عملی کرد.

حسینی‌نسب با اشاره به انواع منکرات، بی‌تفاوتی به نماز در خانواده‌ها، بدحجابی و بدپوششی، دروغ و توهین را از مصادیق  منکرات دانست و با تصریح به اینکه منکرات محدود به چند مورد نیست همانطور که معروفات هم گسترده است، خلاف اقتصادی، خلاف فرهنگی، اسراف در منابع و انرژی و مواد غذایی را از منکرات در جامعه دانست و افزود: دو ریز مواد غذایی در ایران معادل ۱۰ کشور اروپایی و غذای ۲۱ میلیون نفر است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه هیچ کس مشکلات اقتصادی و تورم را کتمان نمی‌کند اما وجود مشکلات نباید باعث تحریف خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی شود، تاکید کرد: تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی از بالاترین منکرات است.

حسینی‌نسب با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با بیان اینکه حفظ سلامتی خود و دیگران از معروفات و به خطر انداختن جان خود و دیگران از منکرات است، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد عزاداری در شرایط کرونایی فصل‌الخطاب است.

وی با اشاره به سوالات مکرر مومنین در مورد حکم نذورات و احسانات در ماه محرم به خاطر شیوع کرونا و با بیان اینکه احساناتی که در ماه محرم داده می‌شد اگر نذر نباشد بهترین راه هزینه آنها در رزمایش مواسات و همدلی است اما اگر نذر باشد حکم آن فرق می‌کند، به فتوای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر به درستی صیغه نذر و شرایط نذر رعایت شده باشد، قابل تغییر نیست ولی باتوجه به شرایط کنونی می‌توان حتی به تعداد کم، نذر را ادا کرد و یا غذای نذری خود را به مراکز نیازمند و آسایشگاه‌ها فرستاد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول