اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تمرکز بازرسی‌های بازار بر کالاهای اولویت‌دار

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: به منظور حفظ آرامش بازار و جلوگیری از سواستفاده‌‌های برخی سودجویان در هفته منتهی به 5 شهریورماه تمرکز بازرسی‌های بر اقلامی از جمله ماسک و مرغ زنده است.

تمرکز بازرسی‌های بازار بر کالاهای اولویت‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بنابر اعلام این سازمان در هفته جاری انواع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، مرغ زنده و گوشت مرغ، تایر سبک و سنگین، محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق و سیمان خاکستری و سفید و همچنین گچ در اولویت نظارت و بازرسی قرار گرفته است.

مطابق دستورالعمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف مؤظف شدند ضمن برنامه‌ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر برنامه‌ریزی شده و جامع، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر کالاهای فوق به ویژه انبارها و مراکز نگهداری کالا متمرکز کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادها در قالب انجام گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و ... به منظور کنترل و رصد بازار با اولویت این اقلام و همچنین برخورد مؤثر با تخلفات احرازی نظیر گران‌فروشی، امتناع از عرضه، احتکار، اختفا، عدم اعلام موجودی و رعایت قیمت مصوب و ... از دیگر اقدامات نظارتی در این زمینه است که در بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی مورد تأکید قرار گرفته است.

براین اساس، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی مراتب را از طریق تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سرتاسر کشور اعلام و مطمئن باشند با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول