اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رزمایش کمک مومنانه از توزیع پرچم تا تقویت روضه‌های خانگی در مازندران

مسؤول هیأت جوانان عاشورایی مرکز مازندران می‌گوید؛ این ایام برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که یکی از برنامه‌ها دوچرخه‌سواری کاروان جوانان عاشورایی است و در کنار آن به‌دنبال تقویت روضه‌های خانگی آن هم در حیاط منازل و به مدت‌کوتاه و البته به‌صورت رایگان هستیم.

رزمایش  کمک مومنانه از توزیع پرچم تا  تقویت روضه‌های خانگی در مازندران

هیئت همدلی | به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محرم از راه رسید و همه شهر سیاه‌پوش است، با وجود اینکه ویروس کرونا موجب اعمال محدودیت‌هایی در برگزاری عزاداری شده اما مردم تلاش می‌کنند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری پیام عاشورا را زنده نگه دارند.

درست است صورت ظاهری عزاداری‌ها در نقاط مختلف کشور با سال‌های گذشته متفاوت شده اما نیت قلبی همه سوگواران زنده نگهداشتن پیام این واقعه تاریخی و مهم است.

مطمئن هستیم و می‌دانیم امسال شکل عزاداری‌ها متفاوت شده اما به‌طور حتم بر شور همراه با شعور حسینی مراسم‌های عزاداری‌ها افزوده خواهد شد؛ باید گفت این روزها، روزهای پُرکاری برای هیأت‌های عزاداری است، هیأت‌های عزاداری که نشان دادند تنها هدف‌شان عزاداری نیست بلکه در کنار عزاداری‌ها خدمات فرهنگی و اجتماعی خوبی از خود به نمایش گذشته و در کنار مردم و پابه پا آنان را همراهی می‌کنند که یکی از این هیأت‌های عزاداری، هیأت‌ عزاداران جوانان عاشورایی در مرکز مازندران است که در کنار عزاداری، خدمات جهادی، اقدامات فرهنگی و تربیتی، ساخت و ساز و خدمات اجتماعی فعال بوده و هست.

*حمایت از ۶۰ خانواده نیازمند

میلاد قربانی مسؤول هیأت‌ جوانان عاشورایی مرکز مازندران در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: سال‌ها از فعالیت این هیأت‌ می‌گذرد و این هیأت‌ در بخش‌های مختلفی از جمله اردوهای جهادی، ساخت و ساز، مسائل فرهنگی و خدمات اجتماعی فعالیت داشته و دارد، 60  خانواده زیرپوشش این هیأت‌ قرار دارند و از بسته‌های مختلف معیشتی، لوازم‌التحریر و کمک‌های موردی برخوردار می‌شوند.

 

وی اضافه می‌کند: البته فعالیت‌های این هیأت‌ قبل از کرونا بوده ولی با شیوع کرونا فعالیت‌های ما بیشتر شده و در کنار اقداماتی که داشتیم توزیع پک سلامت و ضدعفونی معابر سطح شهرستان را انجام دادیم.

*توزیع ۸۰۰ پک سلامت

تاکنون ۸۰۰ پک سلامت را به‌صورت رایگان در میان مردم توزیع کردیم که البته به اقتضای نیاز این خدمات تداوم خواهد داشت.

*توزیع آب میوه در ۱۰ بیمارستان ۳ شهر مازندران

بحث توزیع آب‌میوه را برای کادر درمان داشتیم که بین ۱۰ بیمارستان در شهرهای نکا، قائم‌شهر و ساری این کار انجام شد.

 

*تولید ۳۰۰۰ ماسک/ خانه‌هایی که تبدیل به کارگاه خیاطی می‌شوند

مسؤول هیأت‌ جوانان عاشورایی مرکز مازندران بیان می‌کند: بحث کمک به دوخت ماسک تیمی در کارگاه‌ها مستقر هستند که در صورت نیاز وارد کار خواهند شد و تاکنون ۳ هزار ماسک تولید کردیم.

*تولید و توزیع کتاب صوتی با موضوع پرستاران دفاع مقدس

تولید و توزیع کتاب صوتی با موضوع پرستاران دفاع مقدس از دیگر خدمات این هیأت‌ بوده که در واقع بسیار ارزشمند بود و به‌نوعی اهمیت جایگاه شغلی و تطبیق با وضعیت امروز کادر درمان است که روزهای سختی را دارند تجربه می‌کنند.

*توزیع بسته‌های غذایی در قالب کمک‌های مومنانه

قربانی بیان می‌کند: در کنار توزیع بسته‌های غذایی در قالب کمک‌های مومنانه در سطح شهر توزیع شده خانواده‌هایی که با ما همکاری نیز بسته‌هایی غذایی را آماده کرده و توزیع کردند.

*تلاش شبانه‌روزی ۵۰ نفر در هیات

۵۰ نفر عضو این هیأت‌ هستند که به‌ویژه در ایام کرونا شبانه‌روز وارد میدان شدند و با وجود مشکلات زندگی دست از تلاش برنداشتند، از سال ۹۰ کار در فضای فرهنگی را در مهد کودک و سپس به سمت مدرسه سوق دادیم که در حال حاضر ۱۰۰ دانش‌آموز در پایه‌های اول تا سوم در حال تحصیل هستند.

درست است شرایط کرونایی است اما با دانش‌آموزان هم به‌صورت حضوری و مجازی در حال ارتباط هستیم.

 

این ایام نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که یکی از برنامه‌ها دوچرخه‌سواری کاروان جوانان عاشورایی است و در کنار آن به‌دنبال تقویت روضه‌های خانگی آن هم در حیاط منازل و به مدت‌کوتاه و البته به‌صورت رایگان هستیم.

*نصب پرچم بر درب ۲۰۰ منزل

توزیع پرچم، سیاه‌پوش کردن خودروها، توزیع نرم‌افزارهای فرهنگی از دیگر فعالیت‌های این هیأت‌ است که تاکنون بر درب ۲۰۰ خانواده در قالب طرح هر خانه یک حسینیه پرچم نصب شده است.

 

*لحظه به لحظه این روزها برایم خاطره است

مسؤول هیأت‌ جوانان عاشورایی مرکز مازندران خاطرنشان می‌کند: اعتقاد دارم کار کردن در این هیأت‌ لحظه به لحظه‌اش برایم خاطره است که یکی از خاطرات من به سال ۹۵ برمی‌گردد که قرار بود به همراه اعضای هیأت‌ اردوی راهیان نور به جنوب عازم شویم که اردوی جهادی را در یکی از مناطق محروم تجربه کردیم هفت روز در روستای دورافتاده مستقر شده و کارهای عمرانی ساخت‌وساز و فرهنگی انجام دادیم و روز آخر عازم اردوی راهیان نور شدیم که تجربه بسیار شیرینی بودند؛ چالب این بود که جوانان نیز خیلی تمایل داشتند.

البته در کنار همه اقدامات هیات کار جالب اردوهای مختلفی است که در نظر گرفتیم از اردوی پدران و پسران با عنوان دیروز، امروز و فردا، دختران و مادران و سایر است که می‌توانم بگویم ۱۵۰ بار به اردو اعزام شدیم و در طول ۱۰ سال گذشته اردوهای هدفمند مشخص جهادی و مهارتی را در دستور کار داریم.

 

*همواره با توسل و توکل جلو رفتیم

فعالیت‌های مختلف ما در بخش‌های مختلف و برای گروه سنی کودک، نونهال، نوجوان،جوان و همسران است که از روز اولی که شروع کردیم با دست خالی بوده و هیچ منبع درآمدی نداریم و همواره با توسل و توکل جلو رفتیم که همچنان هم با قدرت همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول