اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهره‌برداری از کارخانه «رب گوجه فرنگی» در رودان/ 15 پروژه صنعتی تا سال 1400 در رودان به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودان از بهره‌برداری کارخانه رب گوجه فرنگی در این شهرستان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۸۵ نفر در هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از کارخانه «رب گوجه فرنگی» در رودان/ 15 پروژه صنعتی تا سال 1400 در رودان به بهره‌برداری می‌رسد

حمید قاسمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: در هفته دولت در حوزه صنعت ۳ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که کارخانه رب گوجه یک‌چین با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۸۵ نفر مطابق با نیاز شهرستان در حوزه کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین پروژه بخش صنعت، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی تدوین طرح توسعه این کارخانه و هم‌چنین ایجاد مقدمات برای راه‌اندازی کارخانه آبلیموگیری را دیگر برنامه و اولویت حوزه صنعت در شهرستان رودان عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودان گفت: وجود این کارخانه رب به‌عنوان صنایع تبدیلی با توجه به اینکه شرق هرمزگان و شهرستان رودان در تولید گوجه فرنگی یک قطب مهم هستند، می‌تواند به امر ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری کمک شایانی کند.

قاسمی از افتتاح یک کارگاه تولید پوشاک با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون تومان با ایجاد اشتغال برای ۷ نفر و یک کارگاه تولید پوشاک روستایی نیز با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر، به‌عنوان دیگر طرح‌های حوزه صنعت رودان در هفته دولت نام برد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در بخش جذب سرمایه‌گذار در شهرستان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته با  صدور ۲۵ جواز تاسیس با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۴۹ میلیارد تومان ، با ۱۲۰ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ای که تدوین شده است تا سال ۱۴۰۰، 15 پروژه صنعتی در رودان به بهره‌برداری برسد.

قاسمی افزود: با صدور این ۲۵ جواز تاسیس ۴۲۸ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در بحث رونق تولید و ایجاد جهش تولید در واحدهای تولیدی هر منطقه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته هفت واحدی تولیدی در این شهرستان به چرخه تولید بازگشته‌اند.

قاسمی هم‌چنین از راه‌اندازی چهار معدن راکد در رودان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مجدد این ۱۱ واحد صنعتی و معدنی برای  ۱۱۰ نفر ایجاد اشتغال شده است‌‌.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودان از ورود این اداره به حوزه بازرسی ویژه اصناف و بازار خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۵ هزار بازرسی از واحدهای مختلفی صنفی انجام شده و به‌دنبال آن نیز متخلفان بیش از ۴۲۰ میلیون تومان جریمه شده‌اند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول