اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

احتمال تاخیر در برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰/ به‌دنبال ثبت جهانی محور ساسانی هستیم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ قرار بود در هفته اول آبان‌ماه در کرمانشاه برگزار شود که فعلا به دلیل شیوع ویروس کرونا اجلاس‌های بین‌المللی برگزار نمی‌شود، تمام سعی ما این است که این رویداد با تاخیر در سال 1400 برگزار شود.

احتمال تاخیر در برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰/ به‌دنبال ثبت جهانی محور ساسانی هستیم

امید قادری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به مبحث رونق گردشگری در غرب کشور به خصوص استان کرمانشاه، گفت: برای اینکه استان به جایگاه واقعی در حوزه گردشگری برسد دو حرکت در استان شکل گرفت.

وی پرونده ثبت جهانی اورامانات را در قالب حرکت اول تعریف کرد و افزود: پرونده ثبت جهانی اورامانات تهیه و به یونسکو ارسال و پذیرفته شده و قرار بود خردادماه امسال ارزیابانی از یونسکو به اورامانات بیاید که بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، الان قرار است آخر شهریورماه ارزیابان بیایند و بعد از ارزیابی‌های این پرونده در یک مجامع عمومی یونسکو مطرح و به رای گذاشته می‌شود تا اینکه ان‌شاءالله ثبت جهانی صورت گیرد.

ارزیابان یونسکو به اورامانات می‌آیند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از اینکه  ثبت جهانی اورامانات به نتیجه برسد، ثبت محور ساسانی استان که از قصرشیرین شروع می‌شود و در خاک عراق هم ادامه دارد تا به سرپل‌ذهاب و... همراه با طاق‌بستان را ثبت جهانی خواهیم کرد.

وی بحث رویداد بین‌المللی گردشگری را از دیگر برنامه‌های مهم رونق گردشگری در استان دانست و گفت: سال گردشگری همه ساله از مهرماه با شعاری در یکی از کشورها آغاز می‌شود، شعار امسال «اکوتوریسم و گردشگری روستایی» است که قرار بود در ایران و استان کرمانشاه برگزار شود.

قادری خاطرنشان کرد: این اجلاس قرار بود در هفته اول آبان‌ماه برگزار شود که فعلا به دلیل شیوع ویروس کرونا اجلاس‌های بین‌المللی برگزار نمی‌شود، تمام سعی ما این است که این رویداد با تاخیر در سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

وی اضافه کرد: این موضوع چون بعد بین‌المللی دارد قطعا هماهنگی‌های آن باید در سطح ملی و بین‌المللی انجام شود، هفته آینده اجلاسی در گرجستان برگزار می‌شود با معاون وزیر گردشگری صحبت کردیم قرار شده در آن اجلاس آخرین پیگیری‌ها را از رئیس سازمان گردشگری جهانی جویا شوند.

۴۳ پروژه در حوزه کرمانشاه ۲۰۲۰ افتتاح می‌شود

این مسؤول اشاره‌ای نیز به برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته دولت داشت و گفت: ۴۳ پروژه در حوزه ۲۰۲۰ به ارزش ۸۰ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان با همکاری بخش خصوصی، تسهیلات دولتی و میراث فرهنگی (با هزینه بودجه دولتی) در هفته دولت آماده افتتاح است، مابقی پروژه‌ها در دهه فجر افتتاح می‌شود.

افتتاح ۲۵ اقامتگاه بوم گردی با بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، افتتاح ۲ هتل آپارتمان در شهر کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد تومان و افتتاح اولین اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شهر کرمانشاه با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری، افتتاح ۶ دفتر خدمات مسافرتی با ۶۰۰ میلیون تومان و راه‌اندازی سیستم صوتی تصویری طاق بستان با ۱۴۷ میلیون تومان از جمله برنامه‌های افتتاحی اداره‌کل میراث فرهنگی استان در هفته دولت است که قادری از آن‌ها نام برد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول