اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نقش دستگاه‌های اطلاعاتی سعودی و اماراتی در متشنج کردن اوضاع «ذی قار»

نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «الفتح» درباره ایفای نقش دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات در متشنج کردن اوضاع استان ذی قار هشدار داد.

نقش دستگاه‌های اطلاعاتی سعودی و اماراتی در متشنج کردن اوضاع «ذی قار»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاضل جابر» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح با اشاره به مداخله عناصر اطلاعاتی چند کشور عربی برای متشنج کردن اوضاع استان ذی‌قار، به دولت و نهادهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان هشدار داد که الناصریه به «فلوجه دوم» تبدیل نشود.

جابر در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که نقش برخی از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی و امارات برای ضربه زدن به روند سیاسی جدید در عراق چیز تازه‌ای نیست و از سال ۲۰۰۳ این روند وجود داشته است چرا که این دو کشور ترس از آن دارند که پس از تبدیل عراق به یک کشور دموکراتیک، رژیم‌های خاندانی این کشورها نیز نابود شود.

وی افزود که این کشورها سعی می‌کنند از هر گونه بحران داخلی در عراق سوء استفاده کنند و عناصر اطلاعاتی آن نیز سعی می‌کنند در کشور آشوب ایجاد کنند لذا حوادث خشونت‌بار در الناصریه و حمله به مقرهای احزاب و تعطیلی نهادهای رسمی با هدایت عناصر اطلاعاتی برخی کشورهای عربی بوده است.

الفتلاوی همچنین گفت که ما در کنار تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو هستند و از مطالبات قانونی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول