اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق | عملیات مشترک: ائتلاف بین‌المللی به تحویل تمام پایگاه‌‌ها متعهد است

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق تأکید کرد نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به تحویل تمام پایگاه‌های عراق به نیروهای عراقی متعهد هستند.

عراق | عملیات مشترک: ائتلاف بین‌المللی به تحویل تمام پایگاه‌‌ها متعهد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق، شامگاه امروز (دوشنبه) اطلاعاتی در خصوص خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق ارائه کرد.

سخنگوی عملیات مشترک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی عراق «واع» گفت: «نیروهای ائتلاف بین‌المللی به آنچه به دولت عراق در ارتباط با تحویل تمام پایگاه‌‌ها گفته، متعهد است؛‌ پایگاه‌هایی این نیروها پیشتر در آن حضور داشتند. تحویل دادن [مقرها] بنا بر درخواست دولت عراق بوده است. در بسیاری از مقرهای [نظامی] مأموریت آموزش و آماده‌سازی به اتمام رسیده و اکنون تحویل گرفتن این پایگاه‌ها از نیروهای ائتلاف ضرورت یافته است».

سخنگوی نیروهای عملیات مشترک عراق در ادامه گفت: «نیروهای آمریکایی،‌ استرالیایی و نیوزیلندی مقر شماره هشت در پایگاه "التاجی" را به نیروهای عراقی تحویل دادند. از این مقر برای آموزش نیروهای امنیتی عراق و با هدف توانمندسازی این نیروها به انجام کار مستمر استفاده می‌شد».

وی در ادامه گفت: «تحویل [این مقر] پس از آن بود که ائتلاف، مأموریت آموزش نیروهای امنیتی را به اتمام رساند. این مقر سال ۲۰۱۴ به درخواست دولت عراق تحول داده شده بود».

تحسین الخفاجی همچنین توضیح داد: «عملیات مشترک جدول زمانی برای تحویل گرفتن آن دسته مقرهایی دارد که نیروهای ائتلاف در آن حضور دارند. مقر التاجی هم‌اکنون در اختیار نیروهای عراقی است»

الخفاجی همچنین با اشاره به اینکه نیروهای عراق همچنان در زمینه «مبارزه با داعش» با نیروهای عراقی همکاری دارند، گفت که نیروهایی که از پایگاه التاجی خارج شدند به خارج از این کشور رفتند.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، روز گذشته، طی بیانیه‌ای از تحویل بخش ویژه پایگاه نظامی التاجی بغداد به طرف عراقی طی مراسمی خبر داد و در مقابل، طرف عراقی تحویل یکی از بخش‌های این پایگاه را تأیید کرد.

 نخست‌وزیر عراق، پیشتر، به نقل از رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول