اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تامین 15 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل کارگران کنتورسازی/ کارگران همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌ها

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای حل مشکل کارگران شرکت کنتورسازی 15 میلیارد تومان مطالبات مالیاتی که از عواید شرکت و مالک اخذ شده بود، از خزانه بازخواهد گشت تا مطالبات کارگران کنتورسازی پرداخت شود.

تامین 15 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل کارگران کنتورسازی/ کارگران همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهور امشب دوشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: مصوبات امروز شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قزوین همراه با ستاد اقتصاد مقاومتی در دو سرفصل است.

وی افزود: بیش از 695 میلیارد تومان برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی در استان قزوین اختصاص داده شد تا بتوانیم در پایان امسال شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

نوبخت ادامه داد: احداث راه 62 کیلومتری قزوین به الموت تامین اعتیار شده و باید تا پایان سال شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی همچنین ادامه داد: برای حل مشکل کارگران شرکت کنتورسازی نیز 15 میلیارد تومان مطالبات مالیاتی را که از عواید شرکت و مالک اخذ شده بود، از خزانه بازخواهد گشت تا مطالبات کارگران کنتورسازی پرداخت شود.

وی یادآور شد: در شرایط بحران راهی جز اولویت‌بندی پروژه‌ها نداریم و امیدواریم بتوانیم در این فرایند گامهای مهمی برداریم.

نوبخت از تلاش برای بهره‌برداری راه‌آهن قزوین زنجان در حوزه استان قزوین خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم دو سد نهب و سدچنگوره را تا پایان امسال به پایان برسانیم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: برای آب‌رسانی به آبیک از طریق سد طالقان، سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار آن را تقبل می‌کند و استانداری قزوین نیز باید در این امر نظارت کند و طرح انتقال آب نیز تا پایان سال 99 به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سد بالاخانلو تا پایان دولت دوازدهم باید تکمیل شود، بیان کرد: اگر آبگیری این سد تا خرداد انجام شود ۱۵٠ میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص داده خواهد شد.

نوبخت اضافه کرد: برای آنکه مشکل آب شرب پنج شهر حل شده و تصفیه خانه چند شهر نیز راه اندازی شود، اگر تا خردادماه این طرح‌ها به اتمام برسد اعتباراتش در همین 695 میلیارد تومان دیده شده و تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به بزرگی پروژه بیمارستان 700 تختخوابی گفت: سازمان برنامه و بودجه این آمادگی را دارد که با قرارگاه خاتم تفاهم‌نامه داشته باشد و ان‌شاءالله در خلال همین هفته یا هفته بعد تلاش می‌کنیم طی جلسه‌ای با قرارگاه و نمایندگان مجلس این مشکل را حل کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای 45 طرح در حوزه جهش تولید عنوان کرد: برای این 45 طرح، اعتباری به میزان 1379 میلیارد تومان از منابع دولتی و غیر دولتی تخصیص داده می‌شود، و  انتظار 12400 میلیارد تومان افزایش تولید وایجاد اشتغال برای 5 هزار و 135 نفر را داریم.

وی گفت: در مورد بازبینی شاخص‌های تخصیص بودجه استان، جلساتی با نمایندگان تشکیل خواهیم داد و با اصلاح شاخص‌ها به شکل منطقی موضوع بودجه قزوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گفتنی است کارگران شرکت کنتورسازی که چند سال است بیکار هستند و حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، این بار در جریان سفر نوبخت به قزوین، مطالبات خود را با معاون رئیس جمهور مطرح کردند. نوبخت با حضور در جمع آن‌ها در جریان مطالبات این کارگران که ماه‌هاست حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، قرار گرفت.

مشکلات شرکت کنتورسازی از زمان واگذاری آن به بخش خصوصی شروع شد و به دلیل مشکلاتی در نحوه واگذاری و فروش سهام کارخانه، سهام این شرکت مسدود شد و سهام‌داران خرد که همان کارگران شرکت بودند، ورشکسته و از کار هم بیکار شدند. اکنون نیز شرکت کنتورسازی تعطیل است و کارگران چند سال است که حقوق معوقه و سنوات خود را از شرکت طلب دارند.

کارگران مشکلات خود را با نوبخت در میان گذاشتند و اکنون منتظر تحقق وعده‌های شنیده شده هستند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول