اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد نماینده عراقی از بی‌توجهی نخست‌وزیر به موضوع اخراج نظامیان آمریکایی

نماینده پارلمان عراق ضمن انتقاد از عملکرد دولت این کشور در اخراج نظامیان آمریکا، تأکید کرد که توافق خروج این نیروها، صرفا تبلیغاتی است.

انتقاد نماینده عراقی از بی‌توجهی نخست‌وزیر به موضوع اخراج نظامیان آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باسم خزعل» نماینده پارلمان عراق از عملکرد دولت این کشور برای اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک عراق، انتقاد کرد.

خزعل به پایگاه خبری المعلومه گفت که دولت عراق به صورت نهایی با دولت آمریکا بر سر باقی ماندن نیروهای نظامی این کشور در خاک عراق به توافق نرسیده است.

وی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی در دوران دولت الکاظمی «از عراق خارج نخواهند شد و توافقی که [با آمریکا] صورت گرفت، صرفا تبلیغاتی بود».

این نماینده عراقی بر این باور است که «دولت الکاظمی به خروج نیروهای آمریکایی از کشور [عراق] هیچ اهمیتی نمی‌دهد و قصد واقعی در این خصوص وجود ندارد».

خزعل ادامه داد، نیروهای آمریکایی همچنان به حضور نظامی خود در عراق ادامه خواهند داد و دور دوم مذاکرات با آمریکا نیز در تحقق خروج نیروهای خارجی ناکام خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد، مسئله خروج نیروهای خارجی، زمان طولانی خواهد گرفت؛ زیرا واشنگتن از اینکه بخواهد به حضور خود در عراق پایان دهد، طفره می‌رود.

این نماینده عراقی با بیان اینکه واشنگتن عملا تمایلی ندارد که ازعراق خارج شود، تأکید کرد: «آنچه در جریان دیدار الکاظمی و ترامپ رخ داد، فقط یک نمایش رسانه‌ای بود و این سفر، بیشتر برای آمریکا مفید بود تا عراق».

نخست‌وزیر عراق بامداد روز چهارشنبه - ۲۹ مرداد ماه گذشته در صدر هیأتی از اعضای دولت به آمریکا رفت. وی در این سفر با مقامات ارشد آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با آنها درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیت، اقتصاد، بهداشت و... رایزنی کرد.

 الکاظمی تصریح کرد که در دیدار با ترامپ گفته است که نیروهای آمریکایی طی سه سال آتی، از عراق خارج خواهند شد و آمریکایی‌ها در پی استقرار نیروهای خود در خارج از عراق هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول