اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پروژه بوستان فرشتگان ویژه کودکان اوتیسم در ساوه کلنگ‌زنی شد

پروژه بوستان فرشتگان ویژه کودکان اوتیسم در شهرستان ساوه به مناسبت هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

پروژه بوستان فرشتگان ویژه کودکان اوتیسم در ساوه کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، همزمان با سومین روز از هفته دولت، بوستان فرشتگان ویژه کودکان اوتیسم در شهرستان ساوه کلنگ‌زنی شد.

در این مراسم علی میرزایی فرماندار ساوه، سیدمهدی حسینی شهردار ساوه و جمعی از مدیران شهرستان حضور داشتند.

بوستان فرشتگان در مساحت ۴۰۰۰ مترمربع در پارک جنگلی ساوه احداث خواهد شد.

شهردار ساوه در این مراسم گفت: اعتبار این پروژه ۸۰۰ میلیون تومان بوده در حالی که ۱۰۰ خانواده در شهرستان فرزندان اوتیسم دارند.

سیدمهدی حسینی بیان کرد: این بوستان در استان مرکزی نخستین پارک ویژه افراد اوتیسمی بوده که امیدواریم تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: کودکان اوتیسم دارای شرایط خاصی هستند و احداث این پارک از ضروریات در شهرستان است.

شهردار ساوه مساحت این پروژه را ۴ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند و تجهیزات و امکانات این بوستان تقریبا شبیه سایر فضاهای بازی کودکان است با این تفاوت برای تفریح و شادی افراد مبتلا به اوتیسم مناسب سازی شده تا در زمان بازی اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

حسینی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در ساوه شناسایی شده‌اند که ایجاد این پارک می‌تواند کمک شایانی به سرگرمی و تفریح این عزیزان کند.

وی در آیین کلنگ‌زنی دیگر پروژه شهرداری ساوه در هفته دولت گفت: نخستین پروژه مشارکتی شهرداری ساوه به صورت مجتمع تجاری با سبک سنتی و متناسب با بافت معماری بازار تاریخی شهر در محل گاراژ قدیم قم در زمینی به مساحت ۸۱۶ متر مربع با زیربنای یک هزار و ۲۶۰ متر اجرا خواهد شد.

شهردار ساوه افزود: ارزش فعلی این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال خواهد بود که ۷۲ درصد سهم شهرداری و مابقی سهم سرمایه گذار بخش خصوصی خواهد بود.

گفتنی است رونمایی از ۴ دستگاه آمبولانس مخصوص آرامستان، احیای میدان عاشورا و افتتاح گذر عباسی ساوه از دیگر پروژه‌های شهرداری ساوه در هفته دولت سالجاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول