اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ظرفیت فولاد هرمزگان به 2 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: ظرفیت تولید در فولاد هرمزگان درسال از 1.5 میلیون تن به دو میلیون تن افزایش می‌یابد.

ظرفیت فولاد هرمزگان به 2 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرهاد ارزانی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای به بیان برخی موضوعات مهم در زمینه توسعه صنعت فولاد و بومی‌سازی دانش تولید آن در کشور و افق آینده این صنعت و برنامه‌های فولاد هرمزگان برای آینده پرداخت.

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید.

** در مسیر افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور و رساندن تولید به 55 میلیون تن در سال در کشور در افق 1404، فولاد هرمزگان نیز مصمم است تا ظرفیت تولید خود را از 1.5 میلیون تن فعلی به 2 میلیون تن افزایش دهد. 

** بدنبال آن هستیم تا با بهره‌برداری از یک خط نورد عریض از تولید صرف تختال به یک تولیدکننده ورق‌های خاص فولادی نیز تبدیل شویم. در همین زمینه پروژه‌هایی در دست اقدام و اجرا داریم تا ارزش افزوده در این بخش ایجاد کنیم. تختال‌های تولیدی در فولاد هرمزگان در بخش دیگری از این مجتمع به ورق تبدیل خواهند شد و این یعنی تکمیل تدریجی بخش‌های پایین دستی.

** نوع ورق‌های تولیدی این مجتمع، متناسب با نیاز منطقه‌ای خواهد بود. استفاده از این ورق‌ها در حوزه کشتی‌سازی، نفت و گاز، پتروشیمی و... تدارک و برنامه‌ریزی و نیازسنجی شده است و امکان صادراتی آن نیز فراهم است.

** ایجاد یک واحد ورق‌سازی در فولاد هرمزگان، گام بلندی در راستای تأمین نیازهای ملی نیز خواهد و افق روشنی در این زمینه پیش روی ما قرار دارد.

** استفاده از دانش بومی در ساخت این واحد ورق‌سازی با تجربه‌های گوناگونی که در تعامل با بخش‌های دانشگاهی و دانش‌بنیان داشته‌ایم، میسر خواهد بود.

** ورق‌های API هدف‌گذاری شده برای ساخت در فولاد هرمزگان، یک ظرفیت بزرگ خلق خواهد کرد تا بتوانیم در زمینه تولید خطوط لوله برای انتقال مواد نفتی نیز در کشور اقدام کنیم و در حوزه پالایشگاهی و ساخت مخازن نیز از آنها بهره بگیریم.

** در سال‌های گذشته تأمین ورق‌های فولادی عریض از طریق واردات صورت می‌گرفت اما با توسعه شرکت فولاد اکسین بخشی از این نیاز در هماهنگی با فولاد مبارکه به منظور تأمین تختال مورد نیاز آن، تأمین شد. به نظر می‌رسد در یک افق 5 ساله بتوانیم با ساخت و توسعه واحد تولید ورق در فولاد هرمزگان، نیاز کشور به وارد ورق‌های فولادی عریض را تأمین کنیم.

** حتی صادرات ورق‌های عریض فولادی را نیز می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم چرا که با توجه به شرایط اقتصاد نفتی در منطقه و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پیرامون خلیج فارس و شمال آفریقا، نیاز به ورق فولادی در منطقه تشدید شده است و می‌توانیم از این فرصت برای تأمین این نیازها نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول