اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سکونت ۲۰ میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲۰ میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

سکونت ۲۰ میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، مهدی عبوری ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) این شهرستان اظهار کرد: در کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که ۲۰ میلیون نفر در ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی از اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده در کشور می‌گذرد، عنوان کرد: اعتبارات خوبی برای این منظور پیش‌بینی شده و قرار است در فصل بودجه نیز اعتباراتی با هدف سرعت بخشیدن به روند توسعه، بهسازی و نوسازی این بافت اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در دو قالب انبوه‌سازی با مشارکت سرمایه‌گذار و به صورت خود مالکی و با ارائه تسهیلات دولتی انجام می‌شود.

عبوری افزود: در صورت اجرای پروژه‌های نوسازی به صورت انبوه‌سازی و با مشارکت سرمایه‌گذار، تسهیلات ۲۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: درصورت نوسازی واحدهای مستقر در این بافت به‌صورت خودمالکی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی و وام ودیعه مسکن با نرخ سود چهار درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی برای واحدهای مستقر در بافت فرسوده تا ۱۰۰ درصد و هزینه‌های نظام مهندسی در طراحی،  نظارت و اجرا تا ۵۰ درصد رایگان است.

عبوری تصریح کرد: دولت با اجرای طرح بازآفرینی در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری به دنبال نوسازی و توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی در این محلات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) بروجرد اشاره و اظهار کرد: از سال‌های گذشته قرار بود این طرح با هدف توسعه محوطه امامزاده و تعیین تکلیف ساکنان همجوار آن تهیه شود، اما این طرح سال‌ها بلاتکلیف بوده و اجرایی نشده بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: در جلسه‌ای که امروز به همین منظور برگزار می‌شود در خصوص رفع این مشکل چندین ساله و تعیین تکلیف سکونت ساکنان مجاور امامزاده تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول