اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گرما به پسته‌های رفسنجان خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان از خسارت گرمازدگی در برخی ارقام نظیر احمدآقایی، کله‌قوچی، فندقی، ممتاز و چروک در این شهرستان خبر داد.

گرما به پسته‌های رفسنجان خسارت وارد کرد

عباس حاج‌عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان در مورد گرمازدگی باغات پسته در این شهرستان اظهار داشت: در سال زراعی جاری افزایش محسوس دما  بالای 37 درجه و تداوم آن موجب خسارات آفتاب‌سوختگی و گرمازدگی بر روی محصول شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان ابراز داشت: انواع خسارت ناشی از افزایش دما شامل خسارت شدید و سوختگی کامل دانه‌ها و یا خسارت متوسط در باغاتی که دور آبیاری آنها طولانی مدت بوده و یا ec آب آبیاری بالا بوده بیشتر مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: بافت خاک سبک و ارقام حساس نیز در شدت خسارت موثر بوده و در ارقام احمدآقایی و کله‌قوچی درصد بیشتری از خسارت مشهود است.

حاج عبداللهی خاطرنشان کرد: هرچند که بر اساس گزارش‌های واصله خسارت گرمازدگی در سایر ارقام هم مانند فندقی، ممتاز و چروک  نیز قابل مشاهده است، میزان خسارت در خوشه‌های بالایی و پایینی درخت که حرارت بیشتری دریافت کردند بیشتر بوده است.

وی متذکر شد: درصد نهایی خسارت از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول