اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

کیش و تبریز دارای بیشترین ضریب اشغال هتل/ خسارت 8500 میلیاردی کرونا به هتل‌ها

رئیس جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه کرونا تا پایان مرداد بیش از 8500 میلیارد تومان به هتل‌های کشور خسارت وارد کرده است، گفت: به دنبال معافیت مالیاتی هتل‌ها و تخفیف در پرداخت هزینه بیمه و حامل‌های انرژی سال 98 هتل‌ها هستیم.

کیش و تبریز دارای بیشترین ضریب اشغال هتل/ خسارت 8500 میلیاردی کرونا به هتل‌ها

 جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ درباره آخرین وضعیت هتل‌های کشور به دلیل شرایط کرونا اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای با علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته‌ایم که موضوعات مختلفی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی افزود:‌معافیت مالی، تخفیف در پرداخت بیمه و حامل‌های انرژی برای سال 98 هتل‌ها از جمله مباحث مورد گفت‌وگو با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی بود.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور ادامه داد: همچنین در مورد مشکلاتی که در زمینه آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها پیش آمده مباحثی مطرح شد و در راستای اصلاح درجه‌بندی و نرخ‌گذاری هتل‌ها نیز مسائلی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بنا شد که بعد از عاشورا کمیته‌ای در زمینه بازنگری آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها تشکیل شود.

حمزه‌زاده در پاسخ به این پرسش که نرخ هتل‌ها امسال چقدر افزایش می‌یابد گفت: هر ساله در ماه مهر 10 تا 20 درصد به نرخ کرایه هتل‌ها افزوده می‌شود البته امسال هنوز تغییر این نرخ در نظر گرفته نشده و هتل‌ها  حتی با وجود ارائه تخفیف هنوز مشتری ندارند.

وی بیان داشت: وضعیت هتل‌های کشور در حال حاضر نسبت به اوایل شیوع کرونا تغییری نکرده و فقط میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در کیش و تبریز حدود 20 درصد است و در سایر هتل‌های کشور میانگین ضریب اشغال کمتر از 5 درصد گزارش شده است.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا پایان مرداد 8500 میلیارد تومان خسارت به دلیل کرونا به هتل‌های کشور وارد شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول