اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از کم‌لطفی ورزش و جوانان در واگذاری مکان به هیئت‌ها

جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا با محوریت نظارت بر اجرای مراسمات عزاداری در استان، فعالیت بدون مجوز برخی هیئات مذهبی و کم‌لطفی برخی ادارات در واگذاری مکان به هیئت‌ها برگزار شد.

انتقاد از کم‌لطفی ورزش و جوانان در واگذاری مکان به هیئت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا صبح امروز در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

عبدالرضا علیمحمدی در این جلسه با بیان اینکه همه ما ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و عزاداری برای ایشان وظیفه ماست، گفت: شرایط موجود چاره‌ای جز ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در اجرای مراسمات عزاداری نگذاشته است.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صرفا با یک امضا و تعهد رئیس هیئت نمی‌توان کنترل شرایط را تضمین کرد، افزود: با وجود ممنوعیت در حرکت هیئات مذهبی مواردی از بی‌توجهی در استان مشاهده شده است.

وی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده استان در شیوع بیماری کووید19 اظهار داشت: با ابتلای بخشی از کادر درمان به کرونا توان مدافعان سلامت کم شده است.

گلایه از ورزش و جوانان بابت اخذ هزینه از یک هیئت

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام مهدی طاهری با بیان اینکه در مجموع 460 هیئت برای برگزاری مراسم در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: اداراتی همچون آموزش و پرورش در واگذاری مکان به هیئات مذهبی کمک‌های قابل تقدیری داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن گلایه از اداره‌کل ورزش و جوانان بابت اخذ 9 میلیون تومان هزینه از هیئت انصارالمهدی شهرکرد، اظهار کرد: این نوجوانان برای تأمین هزینه‌های این مراسم از جیب خرج می‌کنند.

ماسک و موادضدعفونی در دسترس نیست

وی همچنین از در دسترس نبودن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای هیئات مذهبی انتقاد کرد و افزود: ماسک‌های موجود هم از خارج استان تأمین شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: بخش زیادی از نذورات به سمت رزمایش مواسات و حتی آزادی زندانیان جهت‌دهی شد اما بخش غیرقابل تغییر نذورات با نظارت مراکز بهداشت طبخ و به‌صورت بیرون‌بر توزیع می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان بر لزوم برنامه‌ریزی برای تجمعات روز تاسوعا و عاشورا تاکید کرد.

فعالیت بدون مجوز 840 هیئت مذهبی در استان

سید راشد جزایری نیز در این جلسه با بیان اینکه یک‌هزار و 300 نقطه مکان در استان به‌عنوان هیئت شناسایی شده است، گفت: این عدد در حالی است که تنها 460 هیئت مجوز برگزاری مراسم دارند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 30 تیم دونفره در قالب بازرسی‌های شبانه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیئات مذهبی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: در پنج شب گذشته 529 مورد بازدید از مراسم‌های عزاداری استان صورت گرفته است.

رعایت 83 درصدی موارد بهداشتی در مراسمات استان

جزایری شاخص رعایت موارد بهداشتی در مراسمات استان را 83 درصد عنوان کرد: وضعیت در مراکز شهری قابل قبول‌تر از مراکز روستایی است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: دو هیئت در شهرکرد به لحاظ رعایت موارد بهداشتی، رعایت زمان و ... بسیار عملکرد خوبی دارند و می‌توانند به‌عنوان الگو در سطح کشور معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه صلواتی امسال ممنوع اعلام شده است، افزود: متاسفانه برخی بی‌توجه به شرایط بر انجام این کار اصرار دارند.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول