اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

راهیان فردوس از رشت

گروه جهادی فردوس نیز که تنها گروه جهادی بهداشت و درمان استان گیلان است و با برپایی کاروان سلامت در روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهر رشت به مردم بسیار خدمت کرده بود این بار نیز به اقامه عزای سیدالشهدا (ع) بر خواست اما به‌گونه‌ای دیگر.

راهیان فردوس از رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کرونا همان‌قدر که به‌سلامت مردم ما آسیب زد می‌توان گفت روحیه مردم را نیز نشانه گرفت، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های روحی محرم به دلیل فوت عده زیادی از هم‌وطنانمان بود.

دم دمای محرم که شد، مردم ولایتمدار و دوستداران اهل‌بیت (ع) با خود می‌گفتند که ان شالله محرم که آمدن با توسل به امام سوم شیعیان و اشک روضه و زیارت حسین‌ابن‌علی (ع) کمی از دردهایمان التیام می‌یابد.

ستاد ملی کرونا هم اطلاعیه‌هایی را دراین‌باره منتشر کرده بود که شامل نحوه برگزاری مراسمات، ساعات برگزاری و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بود؛ هیئت‌ها رفته‌رفته به انتهای برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب مکان مراسمات رسیده بودند که اطلاعیه جدید ستاد کرونا تمامی برنامه‌ها را برهم زد: برگزاری مراسمات در مکان مسقف ممنوع!

این امر موجب شد هیئتی‌ها که در زمان شیوع موج اول و دوم کرونا نظم و انضباط و قانون مداری خود را با راه‌اندازی گروه‌های جهادی و رساندن ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و سایر ملزومات بهداشتی و حتی توزیع بسته‌های ارزاق بین خانواده‌های نیازمند حاشیه‌های شهرها به‌خوبی به نمایش گذاشتند، دوباره کوله‌بار عزای حسین (ع) را بر دوش گذاشتند و شروع کردند به برگزاری مراسم در اماکن روباز و ورزشگاه‌ها و زمین‌های چمن تا کوچه‌ها و خیابان و راه‌اندازی هیئات سیار ...

 

گروه جهادی فردوس نیز که تنها گروه جهادی بهداشت و درمان استان گیلان است و با برپایی کاروان سلامت در روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهر رشت به مردم بسیار خدمت کرده بود این بار نیز به اقامه عزای سیدالشهدا (ع) بر خواست اما به‌گونه‌ای دیگر.

فردوسی‌ها که هدفشان مانند نامشان جهاد و خدمت به خلق برای رسیدن به فردوسِ خداست، در دوران کرونا هم‌دست روی دست نگذاشته بودند و به‌صورت مجازی مباحث علمی و تخصصی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری کرونا را در اختیار مردم قراردادند تا به‌نوبه خود سهمی در ریشه‌کن شدن این ویروس جدید داشته باشند.

در دهه نخست محرم امسال نیز هم گام با سایر هیئتی‌ها و گروه‌های جهادی با دعوت از کربلایی سید حسین رضویان از مداحان به نام گیلان، کاروانی را در قالب حسینیه سیار به راه انداختند و به کوچه‌ها و محلات شهر رفتند و نوحه ابی‌عبدالله (ع) را زمزمه کردند اما با عطر و بویی دیگر.

ما هیئتی‌ها نگران سلامت روح و جسم شما هستیم و تا حد توان به شما خدمت می‌کنیم

 

فردوسی‌ها هم‌زمان با پنجمین روز محرم به کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر رفتند و در حضور مادر شهیدان گران‌قدر به عزاداری پرداختند و همچنین به اهالی منطقه ۳۰۰ عدد ماسک، ۱۵ عدد ژل ضدعفونی‌کننده دست و بیش از ۵۰ عدد پرچم یا حسین (ع) اهدا کردند تا علاوه بر اقامه عزای عاشورائیان به مردم بگویند که: ما هیئتی‌ها نگران سلامت روح و جسم شما هستیم و تا حد توان به شما خدمت می‌کنیم.

 

آری، همان‌طور که جهاد برای جهادگران فردوس ادامه دارد، عزاداری سالار شهیدان نیز تا زمین و زمان است ادامه دارد و امسال هیئتی‌ها و گروه‌های جهادی، مردم و بسیجیان، کودک و پیر و جوان، همه و همه دست‌به‌دست هم دادند تا باوجود تمامی محدودیت‌ها محرمی باشکوه و به‌یادماندنی را رقم بزنیم و هر مسلمانی وظیفه دارد به‌نوبه خود گوشه‌ای از بیرق این عزا را بلند کند.

سید حسین رضویان می‌گوید: جهادگران فردوس خالصانه و بی‌ریا در کوچه‌های شهر حسینیه راه انداختند و من از حضور در این کاروان افتخار می‌کنم

 

سید حسین رضویان، مداح اهل‌بیت (ع) نیز که همراه این گروه نوحه‌خوانی می‌کرد می‌گوید: توزیع بسته‌های بهداشتی بین مردم و مستمعین این حسینیه سیار و دلجویی از خانواده شهدا یکی از اقدامات بدیع و جالب‌توجه گروه جهادی فردوس بود که این حسینیه سیار را از دیگر حسینیه‌ها متمایز می‌کرد.

 

آقا سید می‌گوید، این جمع از جوانانی که احساس تکلیف می‌کردند و این کار زیبا و حسنی را انجام دادند بسیار ستودنی و قابل‌تقدیر بود، مردم اشک می‌ریختند و به ما اظهار لطف می‌کردند، جهادی‌های فردوس بسیار خالصانه و بدون سروصدا بر آن شدند تا به تکلیف خود عمل کنند و این امر موجب شد بنده از حضور در این کاروان افتخار کنم و بار دیگر در صورت توفیق با آن‌ها همراه شوم.

فردوس و سایر گروه‌های جهادی از جوانان خوش‌ذوق و قریحه‌ای تشکیل‌شده که هرکدام پر از ایده و حس خدمت هستند اما بعضاً مورد برخی بی‌مهری‌ها قرار می‌گیرند، وظیفه ما مردم و مسؤولان این است تا اگر نمی‌توانیم قدم‌به‌قدم کنارشان باشیم از آنان پشتیبانی کنیم تا روح خدمت و جهاد در جامعه امام‌حسینی ما زنده بماند.

 

 

گزارش: فاطمه احمدی

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول