اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: غزه با ۳ چالش همزمان روبه‌روست/ جهاد اسلامی:مصمم به شکست محاصره‌ایم

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشریح سه چالش غزه، از تماس با طرف‌های خارجی در همین زمینه خبر داده و جنبش جهاد اسلامی نیز بر عزم راسخ برای شکست محاصره غزه تأکید کرد.

هنیه: غزه با ۳ چالش همزمان روبه‌روست/ جهاد اسلامی:مصمم به شکست محاصره‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش در حال پیگیری و ترسیم برنامه‌هایی در خصوص تحولات جاری در نوار غزه است و نوار غزه به صورت همزمان با سه چالش بزرگ روبه‌روست.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، هنیه سپس تصریح کرد: اولین این چالش‌ها، محاصره غزه و پیامدهای آن برای شهروندان است؛ چالش دوم مشاهده افراد مبتلا به کرونا در خارج از مراکز قرنطینه است که امکانات و تلاش گسترده برای کنترل این بیماری را می‌طلبد. اما چالش سوم مقابله با تجاوزهای مکرر رژیم اشغالگر است و همه این چالش‌ها بر وضعیت انسانی و معیشتی در نوار غزه تأثیر می‌‎گذارند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود، این جنبش در سایه وضعیت فعلی تماس‌هایی با بسیاری از طرف‌ها بویژه مصر، قطر، سازمان ملل و ترکیه داشته تا در کنار اهالی نوار غزه بایستند و ایستادگی آنها را در مقابله با چالش‌ها تقویت کنند.

هنیه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل وضعیت کنونی نوار غزه دانست و گفت، این رژیم هر چه زودتر باید به محاصره پایان دهد، تجاوز را متوقف کند و اجازه ورود تمام تجهیزات پزشکی را برای مقابله با ویروس کرونا بدهد.

جهاد اسلامی

جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه خود به مناسبت سالروز پیروزی در جنگ سال ۲۰۱۴ علیه غزه و اعلام آتش‌بس پس از ۵۱ روز بر تلاش این جنبش برای شکست محاصره غزه تأکید کرد و به رژیم صهیونیستی هشدار داد، سنگ‌اندازی در اجرای شروط مربوط به پایان محاصره منجر به انفجاری می‌شود که مسؤولیت کاملش بر عهده این رژیم است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، جهاد اسلامی تأکید کرد که مقاومت علیرغم محاصره از تلاش خود برای تقویت توانایی‌ها، آماده‌سازی و تجهیز دست برنمی‌دارد، سلاح و قدرتش را کنار نمی‌گذارد و در آمادگی کامل برای پاسخ به هر تجاوزی است.

رژیم صهیونیستی دو هفته است که به صورت پراکنده مناطقی در نوار غزه را هدف می‌گیرد و مقاومت نیز با ارسال بالن‌های آتش‌زا به شهرک‌های مجاوز غزه پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول