اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نقش اساسی صادرات محوری برعهده دانش‌بنیان‌ها است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید ثروت یکی از مباحثی است تا بتوانیم اقتصاد را صادرات محور کنیم، گفت: نقش اساسی صادرات محوری برعهده داش‌بنیان‌ها است و زمانی که دانش‌بنیان‌ را وارد اقتصاد کنیم یعنی وارد چرخه تولید کرده‌ایم که آن وقت تولید باکیفیت و مشتری خوبی پیدا می‌کند.

نقش اساسی صادرات محوری برعهده دانش‌بنیان‌ها است

سید علی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در رابطه با جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، گفت: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید است یکی از مباحثی که در تولید و کالا می‌توان به آن تاکید داشت بحث حضور دانش‌بنیان‌ها است. 

* نقش اساسی دانش‌بنیان‌ها بالا بردن کیفیت کالا و رقابتی کردن در بازارهای داخلی و خارجی است

وی افزود: یکی از اهداف اصلی در اقتصاد مقاومتی صادرات محور کردن اقتصاد است و ما زمانی می‌توانیم اقتصاد را صادرات محور کنیم که کالا توانایی رقابت در بازارهای خارجی را داشته باشد؛ همچنین زمانی که کالا با کیفیت باشد می‌تواند رقابت‌پذیر شود که در این صورت برای بالا بردن کیفیت کالا بحث دانش‌بنیان‌ها بسیار مهم و ضروری است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث دانش‌بنیان‌ها، دانش‌ را به تکنولوژی تبدیل می‌کنیم تا این تکنولوژی را وارد کالا و تولید کنیم. هر زمان که کالا و تولید با تکنولوژی بالا باشد آن وقت است که کالا می‌تواند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت‌پذیر باشد. 

موسوی اضافه کرد: بنابراین یکی از نقش‌های مهم و اساسی دانش‌بنیان‌‌ها بالا بردن کیفیت کالا و رقابتی‌کردن کالا در بازاهای داخلی و خارجی است. 

* نقش اساسی صادرت محوری بر عهده شرکت‌های دانش‌بنیان

وی گفت: ما زمانی می‌توانیم اقتصاد را پویا کنیم که بازارهای خارجی را مورد هدف قرار داده باشیم و کالاها را به بازارهای خارجی برسانیم که در این صورت اقتصاد ارزآور می‌شود. تولید ثروت نیز یکی مباحثی است تا بتوانیم اقتصاد را صادرات محور کنیم به طوری که نقش اساسی صادرات محوری برعهده داش‌بنیان‌ها است و زمانی که دانش‌بنیان‌ را وارد اقتصاد کنیم یعنی وارد چرخه تولید کرده‌ایم که آن وقت تولید باکیفیت می‌شود و مشتری خوبی پیدا می‌کند. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: امروزه سلیقه مشتری بسیار مهم است. زمانی می‌توانیم سلیقه مشتری را رعایت کنیم که به کیفیت و تکنولوژی بالای تولیدات توجه داشته باشیم و می‌توانیم ادعا کنیم که اقتصاد ما یک اقتصاد رقابت‌پذیر و پویا است؛ بنابراین امسال هم که سال جهش تولید است باید با تمام قدرت برای حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه تولید و تکنولوژی تاکید داشته باشیم. 

وی در پایان افزود: ما امروزه نخبگانی داریم که تماماً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همین کشور هستند و بهترین فرصت است تا برای ایجاد اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان، بستری فراهم شود تا از این افراد با تخصصی که دارند در عرصه تولید و تکنولوژی استفاده شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول