اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رعایت ۹۶ درصد پروتکل‌ها توسط ۲۵ هزار هیأت کشور

حجت‌الاسلام‌ مصطفی جلالی گفت: در بازرسی از ۲۵ هزار هیئت مذهبی در کشور ۹۶ درصد از هیئات مذهبی، موارد بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

رعایت ۹۶ درصد پروتکل‌ها توسط ۲۵ هزار هیأت کشور

هیئت همدلی| حجت‌الاسلام ‌مصطفی جلالی معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی ضمن اعلام بازرسی اولیه از ۲۵ هزار هیأت مذهبی کشور در ایام ماه محرم گفت: ۹۶ درصد از هیئات مذهبی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رعایت ۹۶ درصد پروتکل‌ها توسط ۲۵ هزار هیأت

وی در تشریح جزئیات این بازرسی عنوان کرد: تاکنون از ۲۵ هزار هیأت مذهبی در ایام ماه محرم توسط سازمان تبلیغات اسلامی بازرسی انجام شده است و درخصوص حفظ فاصله اجتماعی ۶۴ درصد از هیئات به طور کامل، ۲۵ درصد از هیأت‌ها به‌خوبی و ۷ درصد از هیأت‌ها متوسط این موضوع را رعایت کرده بودند که مشخص شد جمعاً ۹۶ درصد از هیأت‌های مذهبی کشور موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، همچنین ۳ درصد ضعیف و یک درصد از هیأت‌ها اصلاً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند.

ثبت‌نام ۴۵ هزار هیأت در سامانه بیرق و آموزش به ۱۰۰ خادم

جلالی در ادامه با تأکید بر آموزش مسئولان هیئات در سراسر کشور اذعان کرد: تاکنون ۴۵ هزار هیأت مذهبی از سراسر کشور در سامانه بیرق اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین تاکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر آموزش‌های لازم برای رعایت موارد بهداشتی ارائه شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش و ثبت‌نام مسئولان هیأت‌ها در سراسر کشور، تاکنون ۲ هزار ۵۰۰ پخش زنده اینترنتی هیأت‌های مذهبی انجام شده است.

۷۸ درصد هیأت‌ها از فضای باز و ۲۲ درصد از فضای مسقف استفاده کردند

جلالی در ادامه به میزان استفاده هیأت‌های مذهبی از فضای باز اشاره و اظهار کرد: در این بازرسی مشخص شد که ۷۸ درصد از هیأت‌ها از فضای باز و ۲۲ درصد از فضای مسقف با رعایت فاصله‌گذاری استفاده می‌کردند.

معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به ضدعفونی کردن در ورودی هیأت‌ها اشاره و اذعان کرد: در ۷۳ درصد از هیأت‌ها، عزاداران هنگام ورود توسط خادمان ضدعفونی می‌شدند، همچنین ۱۲ درصد از هیأت‌ها از تونل ضدعفونی، ۹ درصد از دستگاه ضدعفونی استفاده کردند و ۶ در صد نیز هنگام ورود ضدعفونی نداشتند.

جلالی در ادامه به اهمیت استفاده از ماسک در هیأت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در گزارش‌ها بازرسان این سازمان از هیأت‌های مذهبی عنوان شده است که ۸۶ درصد از هیأت‌ها از ورود افراد به هیئت بدون ماسک ممانعت به عمل می‌آوردند.

استفاده ۳۵ درصد هیأت‌ها از تب‌سنج

وی تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی باتوجه به توان مالی خود، از امکانات تشخیص کرونا نیز استفاده کردند که فقط ۳۵ درصد از آنها توان تهیه و استفاده از تب سنج را داشته‌اند.

معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص اطلاع‌رسانی و اعلان ضوابط بهداشتی گفت: ۷۵ درصد از هیأت‌های مذهبی اطلاع‌رسانی‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را به عزاداران سید الشهداء (ع) کاملاً ارائه و باقی تا حدی این اطلاع‌رسانی‌ها را ارائه کرده بودند.

۶۵۰ هیأت برای عدم رعایت دقیق پروتکل‌ها تذکر گرفتند

جلالی ادامه داد: حدود ۶۵۰ هیأت در کشور برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تذکر گرفتند و کمک‌های لازم برای رفع نواقص هایشان در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

جلالی ادامه داد: تهویه مناسب هم یکی از عواملی بود که در بازرسی‌ها مورد توجه قرار گرفت و در این بازرسی‌ها مشخص شد ۹۰ درصد از هیأت‌ها تهویه مناسب، ۷ درصد تهویه متوسط و ۳ درصد نیز از تهویه ضعیف برخوردار بودند.

ضدعفونی قبل و بعد از عزاداری توسط ۸۵ درصد هیأت‌ها

وی اظهار کرد: ۸۵ درصد از هیأت‌ها با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتند محل برپایی عزاداری را قبل و بعد از هر جلسه به‌صورت کامل ضدعفونی کردند.

معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته دولت و تقدیر از هیأت‌های مذهبی اشاره و خاطر نشان کرد: رعایت موارد بهداشتی در هیأت‌های مذهبی فرهیختگی قشر مذهبی جامعه را نشان داد و امیدواریم عزاداران حسینی در روزهای پیش‌رو مانند تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت بیشتر موارد بهداشتی بار دیگر فرهیختگی خود را به رخ جهانیان بکشانند و در تاریخ این کشور این حرکت عظیم خود را ثبت کنند.

به گزارش فارس آمار دقیق‌تر بعد از تکمیل بازرسی‌ها و پس از مراسم عزاداری ماه محرم توسط مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول