اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع اداری ممکن است/ بازگشت ۱۵ واحد راکد تولیدی مراغه به چرخه تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌‌شرقی، گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع دست و پاگیر اداری ممکن خواهد بود.

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کاهش موانع اداری ممکن است/ بازگشت  ۱۵ واحد راکد تولیدی  مراغه به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، علی جهانگیری در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان مراغه، اظهار داشت: تسهیل در روند اجرا و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی باید رویکرد اصلی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باشد.

وی ادامه داد: برای این منظور، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نیز باید در جهت تسهیل در ارائه وام‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی اهتمام و عزم جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، اضافه کرد: حمایت از طرح‌های تولیدی، صنعتی و گردشگری در دستور کار دولت و دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان‌شرقی و به ویژه مراغه است.

جهانگیری افزود: بخش خصوصی نیز در راستای نیل به اهداف تولید و اشتغال، فعالیت‌های مشروع تولیدی و اقتصادی داشته و از تجارت با تسهیلات ارائه شده پرهیز کنند.

فرماندار مراغه نیز در این جلسه نیز بیان داشت: ادارات و مدیران شهرستانی موظف به حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال هستند و باید در این مسیر گام بردارند.

سیدعلی موسوی‌حسینی، یادآور شد: مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه مراغه نیز با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در این شهرستان از سال ۹۷ فعال است.

وی ادامه داد: در این راستا ۵۷ جلسه اصلی و ۱۷ جلسه فرعی برای تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی در این مرکز انجام شده است.

وی اضافه کرد: حاصل این جلسات و نشست‌ها با خبرگان و نخبگان این شهرستان، بررسی ۱۰۰ طرح تولیدی بوده که از این تعداد، موانع ۶۰ طرح مرتفع و ۱۷ طرح تولیدی نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

موسوی حسینی همچنین ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده تاکنون نیز ۱۵ واحد راکد تولیدی نیز به چرخه تولید و اشتغال بازگشته و فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر طرح‌های بزرگ اشتغال‌آفرین و تولیدی از جمله طرح گاوداری یک‌هزار رأسه، کشت و صنعت ظفر، کارخانه تبلت‌سازی و چندین طرح در زمینه‌های گردشگری، صنعتی و تولیدی در این شهرستان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول