اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برگزاری آزمون طرح تشویقی حافظان قرآن کریم گیلان

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان، طرح تشویقی حافظان پنج جزء و آزمون حفظ حافظان زیر ۱۰ سال ۱۳ و ۱۴ شهریور برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون طرح تشویقی حافظان قرآن کریم گیلان

محمدمهدی قربانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری آزمون طرح تشویقی حافظان قرآن کریم گیلان اظهار کرد: آزمون طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم و حفظ زیر ۱۰ سال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ۱۳ و ۱۴ شهریور در شهرهای مختلف گیلان اجرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آزمون طرح تشویقی حافظان پنج جزء قرآن کریم ۱۳۳ نفر شامل ۸۱ خواهر و ۵۲ برادر و در آزمون حفظ زیر ۱۰ سال ۱۶۸ نفر شامل ۸۸ خواهر و ۸۰ برادر شرکت می‌کنند، گفت: این دو آزمون در ۱۳ شهرستان آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، شفت، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان، محل برگزاری آزمون در شهرستان آستارا در حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم، در آستانه‌اشرفیه در آستان سید محمد آخوند مزار، دربندرانزلی در آستان بی‌بی حوریه (س)، در تالش، رشت، ماسال و رودبار، صومعه‌سرا، فومن و شفت در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، در رودسر در دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده، در لاهیجان در آستان امیر شهید و در لنگرود در حرم سید محمد سفید آستانه تعیین‌شده است.

قربانیان با بیان اینکه در هر حوزه امتحانی از داور آقا و خانم، حافظ کل قرآن کریم، متناسب با جنسیت شرکت‌کنندگان دعوت به‌عمل‌آمده است، افزود: تنها افرادی که در سال گذشته در سامانه www.quranedu.ir ثبت‌نام کرده‌اند مجاز به شرکت در این آزمون‌ها هستند و از طریق ادارات شهرستانی به آنان اطلاع‌رسانی شده است.

وی همچنین تأکید کرد که با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های بهداشتی، نوبت‌دهی شرکت‌کنندگان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی شده که کمترین زمان حضور را در محل برگزاری آزمون داشته تا از هرگونه تجمع به‌ویژه در محیط‌های بسته جداً خودداری شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با بیان اینکه تمامی عوامل و شرکت‌کنندگان حاضر در محل برگزاری آزمون ملزم هستند که از ماسک استفاده کنند، گفت: محلول‌های ضدعفونی‌کننده ویژه دست و محیط در محل آزمون قرار داده خواهد شد.

قربانیان با اشاره به نحوه ارائه مدرک به قبلو شدگان تصریح کرد: نتایج آزمون پس از بررسی و تأیید به‌صورت متمرکز توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام‌شده و گواهینامه قبول‌شدگان در آزمون بر اساس نتایج نهایی منتشرشده از سوی مرکز امور قرآنی صادر و در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جوایز و طرح تشویقی قبول شدگان افزود: طبق دستورالعمل طرح تشویقی به ازای حفظ پنج جزء قرآن کریم، مشروط بر آنکه در آزمون‌های سال ۹۶ و ۹۷ موفق به شرکت در آزمون و یا قبولی و دریافت گواهینامه در آن پنج جزء از سامانه www.quranedu.ir نشده باشند، مبلغ پنج میلیون ریال کمک‌هزینه سفرهای زیارتی به قبول‌شدگان در آزمون تعلق می‌گیرد که پس از تأیید نهایی نمرات و صدور کارنامه، از سوی ستاد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به‌حساب بانکی شرکت‌کننده واریز خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول