اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مشکل ارتباطات همراه در بشاگرد چیست؟/ آیا کار بزرگی در راه است؟

برای ایجاد یک دکل ارتباطی به 3 عنصر برق، فیبر نوری و تجهیزات فنی نیاز است که مشکل اصلی در بشاگرد نبود راه مناسب برای انتقال فیبر و برق به برخی نقاط روستایی است تا البته کار بزرگی در این منطقه در حال انجام است تا بشاگرد دیگر در حوزه ارتباطات مخابراتی دچار محرومیت نباشد.

مشکل ارتباطات همراه در بشاگرد چیست؟/ آیا کار بزرگی در راه است؟
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی بشاگرد و ساختار کوهستانی این منطقه در کنار جریان داشتن رودخانه‌های متعدد فصلی که پذیرای سیلاب وسیع مناطق بالادستی هستند، موجب شده تا عملا توسعه در این منطقه دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و بسیاری از فعالیت‌های حمایتی در این منطقه جنبه کمک‌های فردی داشته باشد.
 
اما بشاگرد با مردمان سخاوتمند و پرتلاشش به زیرساخت نیاز دارد ومهمترین نیاز این منطقه برای توسعه، «راه» است که بتوان در بستر و یا در مجاورت با آن برق، فیبرنوری، تجهیزات بهداشتی و درمانی و حتی امکانات عظیم ساخت ابنیه و ... را منتقل و این منطقه خاص در کشورمان را از یک محرومیت تاریخی خارج کرد.

مشکل اصلی بشاگرد، نبود راه مناسب است که بر بستر آن بتوان فیبر نوری، برق و تجهیزات را به مناطق مختلف منتقل کرد.

 

 
در دو ساله اخیر، کار ویژه‌های بزرگی برای بشاگرد طراحی و با همکاری وزارتخانه‌های مختلف و البته با پیگیری استاندار و معاونان آن در حال انجام است که در صورت تحقق کامل آن، بشاگرد به شبکه‌ای از تجهیزات و امکانات مهم زیرساختی دست خواهد یافت که شاخص‌های بهره‌مندی مردم آن به متوسط استانی و ملی نزدیک خواهد شد و دیگر این منطقه در زمره مناطق محروم کشورمان نخواهد بود و می‌توان شرایط سرمایه‌گذاری و توسعه متناسب با منطقه را نیز در آن فراهم کرد.
 
ارتباطات همراه به امکانات و عناصر همجوار نیاز دارد اما...
 
درباره مشکلات ارتباطات همراه در بشاگرد در گفت‌وگویی با امیر یگانه مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، درباره این شهرستان و کارهایی که در سال‌های اخیر برای توسعه ارتباطات شبکه تلفن همراه و ایجاد فیبرنوری در آن صورت گرفته است، سوال کردیم. 
 
وی گفت: برای ایجاد یک دکل با تکنولوژی نسل سوم و یا نسل چهارم در یک منطقه به برق، راه مواصلاتی و تجهیزات فنی و فیبرنوری نیاز داریم که در موارد متعددی مجبور بوده‌ایم در بشاگرد از موتور برق بدلیل نبود شبکه برق برای تأمین برق دکل‌های مخابراتی استفاده و یا راه مورد نیاز برای انتقال فیبر نوری و تجهیزات ارتباطی و نیروی انسانی و انتقال برق را خودمان بسازیم که زمان زیاد با هزینه‌های بالایی را به ما تحمیل می‌کند.
 

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان با بیان این که از چند ماه قبل کار ویژه‌ای برای بشاگرد توسط استاندار هرمزگان طراحی و بخشی از کارها در زمینه توسعه ارتباطات تلفن همراه و شبکه زمینی به مخابرات واگذار شده است، خاطرنشان کرد: به صورت هر دو هفته اقدامات انجام شده و مشکلات در طول مسیر از سوی استانداری هرمزگان و در حوزه معاونت‌های استانداری پیگیری می‌شود و برنامه ما برای بشاگرد، پایان دادن به محرومیت‌های ارتباطی این منطقه با در نظر گرفتن شرایط خاص کوهستانی و پراکندگی جمعیت در این منطقه است.

یگانه همچنین عنوان کرد:  در شهرستان بشاگرد تاکنون روستاهای ( آهون، گروغ، بیسکاو، وی، گوریچی، درالوی، شه بابک، علی آباد، جکدان به نسل سوم اینترنت همراه متصل شده‌اند که در حال اجرای فیبر نوری ویژه‌ای هستیم که بزودی 18 روستای دیگر نیز از این ظرفیت بهره‌مند خواهند شد و طی یک تا دو ماه آینده برخی تجهیزات نصب شده را عملیاتی خواهیم کرد. کما اینکه اکنون نیز با کار بر روی تجهیزات موجود و دکل‌هایی که در حال ارائه خدمات ارتباطی هستند، نسل ارتباطی آنها را ارتقا و اینترنت پرسرعت را بر روی دکل‌های موجود به تدریج فراهم می‌آوریم.
 
اولویت‌مان پوشش راه و روستاهاست
 
امیریگانه در همین زمینه ادامه داد: در طراحی شبکه و استقرار دکل‌های ارتباطی در منطقه بشاگرد، اولویت اصلی‌مان پوشش راه و روستاها به صورت توامان است و در جانمایی دکل‌های جدید نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یک دکل بتواند دو تا سه روستای نزدیک به یکدیگر را پوشش دهد. البته در بشاگرد پراکندگی روستاها بالاست و بدلیل کوهستانی بودن منطقه، مشکل ارتباط رادیویی نیز داریم که حتما برای پوشش ارتباطی باید از فیبر استفاده کنیم.
 
اختصاص 70 کیلومتر فیبرنوری از سوی وزیر ارتباطات برای بشاگرد
 
نازنین شیبانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان نیز در این زمینه از رایزنی با وزارت ارتباطات برای نگاه ویژه به شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: با مکاتبه استاندار هرمزگان با وزیر ارتباطات، 70 کیلومتر فیبرنوری برای تقویت زیرساخت ارتباطی بشاگرد اختصاص یافته و تأمین شده است که با اجرای آن در مناطق مختلف روستایی این شهرستان، کمک ویژه‌ای به تقویت ارتباطات تلفن همراه خواهد کرد و کار در این زمینه آغاز شده است.
 

 
وی اضافه کرد: راهبری حرکت همگام دستگاه‌های متولی ارتباطات در استان و اپراتورهای تلفن همراه برای مشارکت جمعی در این بخش از سوی استاندار هرمزگان به حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع سپرده شده است و ما به طور هفتگی این هماهنگی‌ها را تا به ثمررسیدن پروژه‌ها، انجام خواهیم داد.
 
شیبانی عنوان کرد: در مسیر گوهران تا خمینی شهر، احداث فیبرنوری در جریان است و با تکمیل آن، 16 روستای در طول این مسیر و مسیر ارتباطی آن و مناطق همجوار تحت پوشش ارتباطی نسل سوم و چهارم قرار خواهد گرفت.
 
وی گفت:  هم اکنون تعداد 6 سایت تلفن همراه اول نیز در دست ارتقاست و همچنین تامین برق دو دکل شرکت ایرانسل نیز جهت تامین اینترنت پرسرعت روستایی در مراحل احداث شبکه قرار دارد که عملیات اجرایی شبکه در حال انجام است تا پس از آن تامین تجهیزات صورت گیرد. 
 
به گزارش فارس، اکنون در بشاگرد یک رینگ 150 کیلومتری از جاده نیز در حال احداث است که با تکمیل آن به راحتی می‌توان بر بستر آن و در مجاورت با این جاده، کار توسعه شبکه فیبر نوری را پیگیری و تمامی روستاهای در طول مسیر این جاده را نیز به اینترنت پرسرعت مجهز کرد.
 
گزارش از مهدی خسروی
 
انتهای پیام/88055
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول