اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زائران حرم رضوی عزادار علمدار کربلا/ اندوهی که با هیچ اشکی خاموش نمی‌شود

امشب زائران بارگاه رضوی همراه با ملائک در رثای شهادت عبد صالح خدا که امام معصوم در زیارتنامه‌اش جاهلان به حقش را لعن کرده است، اشک ماتم ریختند و نوحه‌خوانی کردند.

زائران حرم رضوی عزادار علمدار کربلا/ اندوهی که با هیچ اشکی خاموش نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این اولین شب تاسوعایی است که وقتی یاد دم "ای اهل حرم میر و علمدار نیامد" می‌افتیم، تصویر دست جداشده سردار دل‌ها در ذهنمان نقش می‌بندد و آتشی خاموش نشدنی می‌افتد در دلمان، بعد از سردار سلیمانی جهان دیگر روی آرامش ندید انگار و امشب حال و هوای حرم امام رئوف با تمام شب‌های تاسوعا متفاوت است، نه خیابان‌های منتهی به حرم مملو از جمعیت عزادار و دسته‌جات سینه‌زنی است و نه هیچ جمعیتی در هیچ گوشه حرم نمی‌توانند دورهم جمع شوند و دم بگیرند و بر سر و سینه بزنند.

زائران کمی از گوشه و کنار ایران با لهجه‌های متفاوت خود را به برای عرض ارادت و تسلیت به محضر شمس‌الشموس به این بارگاه منور رسانده‌اند.

مراسم این روزها در صحن‌های جامع رضوی و کوثر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اما سکوت و آرامش زائران در جای‌جای حرم نشان از حزن و ماتم دل‌هایشان دارد، اندوهی که با هیچ اشکی خاموش نمی‌شود.

امشب زائران بارگاه علی بن موسی‌الرضا(ع) عزادار برادری هستند که زاده و تربیت‌شده دامان پاک فاطمه کلابیه است، فاطمه‌ای که در شجاعت، ادب و عطوفت شهره دختران قبیله بود، فاطمه‌ای که خواستگاران فراوان داشت، اما به همه آن‌ها جواب رد داد، اما هنگامی‌که عقیل برای امیرالمؤمنین(ع) از او خواستگاری کرد، گفت، من از خدا مرد می‌خواستم، اما خدا مرد مردان را به خواستگاری من فرستاد.

و عباس(ع) از دامان چنین مادری زاده شد، که ادب و احترام به فرزندان زهرای مرضیه سجیه‌اش شد و تاآخرین‌نفس با ایثار و مواسات در راه امام و برادرش ایستاد و دست رد به امان‌نامه شمر زد.

امشب زائران بارگاه ملک پاسبان امام مهربانی‌ها همراه با ملائک در رثای شهادت عبد صالح خدا که امام معصوم در زیارت‌نامه‌اش کسانی که به حقش جاهل بودند و حرمت او را سبک شمردند را لعن کرده است، اشک ماتم ریختند و نوحه‌خوانی کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول